Ik heb me net aangesloten bij het forum (viewtopic.php?f=48&t=34479) en nu al de eerste vraag

In het kort: ik heb begin juli twee bijenvolken gekregen, waarvan eentje moerloos was. Hier heb ik een broedraampje in gehangen en op de 12e dag kwam ik maar 1 dop tegen - die leek open geknaagd. Anderhalve week later voor de zekerheid opnieuw in het moerloze volk een broedraampje gehangen – op dag 10 kwam ik aardig wat redcellen tegen. Helaas moest ik op dag 10 dit volk op 1 moerdop zetten omdat ik niet op tijd doppen zou kunnen breken ivm vakantie.
Bij terugkomst van vakantie (4 weken later) leek de overgelaten moerdop open geknaagd te zijn, maar ik trof geen broed aan in het volk. Ik heb ook geen moer gezien, maar dat kan aan mijn onervarenheid liggen natuurlijk. Dit volkje is beduidend kleiner/zwakker dan het moergoede volk, maar er zit inmiddels wel veel voer in.
Ik heb het advies gekregen om de volken samen te voegen, maar ik ben bang dat de moer in mijn moergoede volk dan misschien wordt opgeruimd door de wellicht onbevruchte moer (of eierleggende werksters, als die er inmiddels zijn) in het kleine volk.
Nu heb ik als alternatief voor verenigen het volgende bedacht. Eerst een weekje een hk met nieuw ingesmolten kunstraat op de bk van het moerloze volk en bij blijven voeren. Na een week de bk van de bodem afhalen en het moerloze volk afslaan in de hk: dit volk kan dan doorgaan met hk ramen uitbouwen voordat het ten gronde gaat - handig voor het moergoede volk, volgend seizoen. De bk met ramen voer (evt darrenbroed verwijderen) bovenop moergoede volk zetten zodat ik die niet meer hoef bij te voeren.
Is dat een goed idee, of toch maar verenigen?