Als iets gegalvaniseerd is, is het ook van een laagje zink voorzien.....
Maar inderdaad, gewoon gebruiken, de bijen zullen er geen commentaar op hebben!
Groene bijenwas zuiveren
Moderator: Hans van der Post.
-
- Imker sinds: 1979
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: Groene bijenwas zuiveren
Inderdaad ....maar dat finterdunne laagje is al snel beschadigd .Eddy Geurtsen schreef: ↑wo 08 apr 2020, 12:20 Als iets gegalvaniseerd is, is het ook van een laagje zink voorzien.....
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
zou je dit dan willen gebruiken voor fabricage van kunstraat??Eddy Geurtsen schreef: ↑wo 08 apr 2020, 12:20 Als iets gegalvaniseerd is, is het ook van een laagje zink voorzien.....
Maar inderdaad, gewoon gebruiken, de bijen zullen er geen commentaar op hebben!

!Hans.
-
- Imker sinds: 1979
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Voor kunstraat voor eigen volken zou ik het wel gebruiken (als het een beetje groen is, ik heb niet gezien hoe groen het is). Als het knalgroen of grasgroen is, zou ik me wel bedenken, maar ik denk dat het ëen beetje groen" is.
De was is niet knal groen, er zit een groene verkleuring in, maar is ook zeker niet mooi geel van kleur.
ik heb hem al een keer door de smelter heen gehaald met het advies van hierboven. rooster is weg en gele doekjes gebruikt, de kleur is al wat geler dan voor het smelten, ik ga dit gewoon 2 of 3 keer herhalen en hopen dat het elke keer geler wordt.
ik heb inmiddels ook weer een paar nieuwe ramen om te smelten, die ga ik zonder rooster smelten en kijken hoe die was eruit komt.
nogmaals bedankt voor de adviezen!! top.
ik heb hem al een keer door de smelter heen gehaald met het advies van hierboven. rooster is weg en gele doekjes gebruikt, de kleur is al wat geler dan voor het smelten, ik ga dit gewoon 2 of 3 keer herhalen en hopen dat het elke keer geler wordt.
ik heb inmiddels ook weer een paar nieuwe ramen om te smelten, die ga ik zonder rooster smelten en kijken hoe die was eruit komt.
nogmaals bedankt voor de adviezen!! top.