Via dit forum krijg ik als beginner al heel veel waardevolle info, dank jullie allemaal voor het aanreiken.

Ik heb geprobeerd het antwoord te vinden op een vraag, maar niet gevonden.
(Dat kan zeker aan mij liggen; dat ik niet goed genoeg op het forum heb gezocht.)
Het volgende:
Waarschijnlijk heb ik –dat weet ik vanavond- een locatie in mijn woonplaats om een paar kasten neer te zetten.
(Klein detail: Ik heb op dit moment nog niets aangeschaft. Het enige wat ik al wel heb is een jas. )
Mijn voornaamste vraag: Waar moet ik op locatie voor het plaatsen van de kast(-en)op letten?
Ik bedoel; Maakt het uit of de kasten midden op een terrein van een tuindersvereniging staan, of kan ik deze beter aan de rand van dat terrein neerzetten?
Hoe nauw luistert het waterpas neerzetten van de kasten?
Ik dacht er aan om te beginnen met nieuwe kunststof spaarkasten.
Ik heb nog een volkje tegoed van mijn bijencursus van dit jaar, waardoor ik vermoed dat ik rond april volgend jaar wel het eerste volkje geplaatst kan hebben.
Het tweede volkje hoop ik later nog middels een gevangen zwerm te kunnen bemachtigen.
Ik wil hooguit tot maximaal 3 a 4 volken gaan, met name om het voor mij als beginner overzichtelijk te kunnen houden.
En…Wat is de meest gemaakte beginnersfout?
Ik verneem graag van jullie. Hartelijk bedankt alvast.