Het grappige

Het grappige
Propolis is toch een product van de bijen.Hans van der Post. schreef: ↑ma 26 okt 2020, 11:05 Ik ga niet in discussie over wel dan niet propolis als medicijn tegen corona dit hoort hier niet thuis op een forum die over bijen en har producten.
Dat niet-wetenschappelijk onderbouwde opvattingen/meningen worden weggeduwd neem ik nog aan. Maar zoals ik al aanhaalde wordt er wel degelijk heel wat wetenschappelijk onderzoek verricht rond propolis, en niet enkel op muizen. Voor je statements maakt dat er geen of nauwelijks onderzoek wordt gedaan, doe eens wat moeite en zoek die onderzoeken eens op, zoals ik heb gedaan. Het is wat tijdrovend maar als je zoekt vind je echt veel onderzoeksmateriaal hoor.Fish schreef: ↑ma 26 okt 2020, 14:56 Wellicht dat je er zelf meer op let de laatste tijd, maar zeker sinds de 17e eeuw spreken we al van kwakzalvers. Dat is niets nieuws. Je kunt je vast Jomanda en Sylvia Millecam nog herinneren, dat was 2001. Alternatieve geneeswijzen zijn er altijd al geweest. Dat demoniseren/wegduwen van niet-wetenschappelijk onderbouwde opvattingen/meningen omtrent de gezondheid en de medische wereld, is wat mij betreft een uitstekend iets. Zal ik altijd doen en aanmoedigen.
Gedegen onderzoek lees ik graag, maar hét bewijs is er nog niet. Zelfs als je Covid-19 buiten beschouwing laat, is propolis-onderzoek vooral op muizen gericht. Zelden op mensen. En zelfs indien op mensen, vrijwel alleen voor extern gebruik; bij wonden en ontstekingen. Werkt daar overigens uitstekend, schijnt. Maar onderzoek naar darm-flora of interne gezondheid is er niet of nauwelijks, laat staan het beschermen of genezen van mensen tegen influenza of covid-19.
Grapje, denk ik? Als je specifiek iets linkt lees ik het graag, maar als ik zeg dat er geen bewijs is dan verwacht je toch niet dat ik meer dan 600.000 bronnen door ga lezen om een negatief te bewijzen? Googlen en zoekmachines linken kunnen we allemaal. Even een onderzoekje linken waarin bijvoorbeeld staat dat een x aantal druppels propolis tinctuur influenza of covid geneest bij mensen, dan is het toch snel opgelost deze discussie?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten