Na vorig jaar de cursus net gemist te hebben dit jaar met goede moed mijzelf ingechreven om na 1 les... Corona. Het leek er even op dat mijn imkeravontuur weer een jaar vertraging had opgelopen. Maar het lot moest zo zijn; bij iemand op de thee en er kwam een hakpotje honing op tafel...
Nou het contact was gelegd en eigenlijk de hele zomer kunnen meedraaien in zijn imkerij. Indrukwekkend, 5 volken, 3-5 ondersteunende volken en ook eigen koninginnekweek dus breed scala aan zaken kunnen meekijken en doen! Veel ook lezen lezen lezen maar ook vooral; veel meedoen. Om het avontuur dichter bij huis te krijgen een klein volk mee gekregen om zelf op eigen dak te onderhouden (ik weet, 1 is geen maargoed...).
Wederom; via het lot een contactje opgedaan binnen de verenigings app groep - een imker waarvan de partner allergisch is geworden

Dus binnen een jaar van 'het wordt toch weer een jaar later' naar meerdere volken onder eigen vleugel met een life-line naar ervaren mentoren om mij heen. Wie zei dat 2020 een slecht jaar was?