Gisteren de schuiflades even gecontroleerd.
Mooie straatjes wasmul!
De volken hebben de temperaturen van - 18 goed doorstaan, en dat met een flinke bries en stuifsneeuw!
Groet, Roel
Wat een dag.
Moderator: Hans van der Post.
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Re: Wat een dag.
De bijen vliegen hier al weer lekker rond, zal zo een kast vol hebben.
Tinus Kolsters
- dave b
- Imker sinds: 2020
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Vandaag mijn 4 volkjes bekeken. In de ochtend alleen bij twee wat beweging dus ik vreesde het ergste. Rond 14.00 uur weer gaan kijken en gelukkig alles vloog.
Even snelle controle voor het voer en broed. Een volk dat ik vorig jaar september gekregen heb overgezet in eigen kast.
Gezien de voervoorraad alle 4 de volken 2.5 kg fondabee gegeven. Broednest in alle volken.
Tot nu toe dus geen uitval.
Zeker de volken die ik heb opgezet met brias van Jaap van de Popering, na moerloosheid vorig jaar, zijn mooi uitgewinterd.
Wat kan het toch fijn zijn als alles meezit.
Nu snel naar de lente. Ik heb er zin aan.
Even snelle controle voor het voer en broed. Een volk dat ik vorig jaar september gekregen heb overgezet in eigen kast.
Gezien de voervoorraad alle 4 de volken 2.5 kg fondabee gegeven. Broednest in alle volken.
Tot nu toe dus geen uitval.
Zeker de volken die ik heb opgezet met brias van Jaap van de Popering, na moerloosheid vorig jaar, zijn mooi uitgewinterd.
Wat kan het toch fijn zijn als alles meezit.
Nu snel naar de lente. Ik heb er zin aan.
-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Goed te lezen dat het allemaal nog goed gekomen is .
- m.kolsters.
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Mijn 13 kasten vliegen nu zeer goed. Geen dood en ben zeer te vrede.
Tinus Kolsters
-
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): Carnica F 1
- Contacteer:
Ik heb de volken even bekeken vorige week door het plastic, alles op 5/6 straatjes bijen, er is de afgelopen dagen veel stuifmeel
gekomen. een paar kasten voelden mij te licht aan; ik heb alle volken toen toch maar een pak suikerdeeg verstrekt. Mijn ervaring is dat de volken in maart / april erg veel verbruiken en er vaak nog weinig binnenkomt.
Ik heb niet gecontroleerd op broed; met rust laten is het devies in deze periode!
Roel
gekomen. een paar kasten voelden mij te licht aan; ik heb alle volken toen toch maar een pak suikerdeeg verstrekt. Mijn ervaring is dat de volken in maart / april erg veel verbruiken en er vaak nog weinig binnenkomt.
Ik heb niet gecontroleerd op broed; met rust laten is het devies in deze periode!
Roel