Jacques hoever is de Paardenboom? is de bloei bij jou ook vroeger?jjmvaningen schreef: ↑do 28 mar 2024, 11:59 Heel voorzichtig aan beginnen hier de pruimen, de kersen en de peren te bloeien aan de uiteinde van de takken.
De volle bloei zal volgende week, met mooi weer, wel zijn.
De appels moeten nog doorbreken.
Groet'n, Jacques
OP WELKE PLANTEN/BLOEMENVLIEGEN DE BIJEN IN 2024.
Moderator: maartenkleijne
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Re: OP WELKE PLANTEN/BLOEMENVLIEGEN DE BIJEN IN 2024.
!Hans.
-
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
de paardebloem is wel her en derr aan het bloeien, maar niet uitbundig.
dat moet nog komen.
de pinkserbloemen bloeien wel in de weide en langs de zonzijde van de sloten.
alles lijkt wel wat rapper dan vorig jaar.
dat moet nog komen.
de pinkserbloemen bloeien wel in de weide en langs de zonzijde van de sloten.
alles lijkt wel wat rapper dan vorig jaar.
In de Achterhoek beginnen de paardenbloemen ook te bloeien
Verstuurd vanaf mijn CPH2251 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn CPH2251 met Tapatalk
-
- Imker sinds: 1973
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Hier in de Kempen beginnen de paardeblomen ook volop te bloeien en staan Kersselaars in volle bloei.
-
- Imker sinds: 1968
- Aantal volken: 9
- Bijenras(sen): Ligustica P en F1 F2
- Contacteer:
Vorige week fietste ik naar mijn bijenstand en zag wat er allemaal in de buurt stond te bloeien.
In de berm langs het fietspad pinksterbloem in de haag de sleedoorn, en overal paardenbloemen in de bloei.
Aan de linkerkant van de weg staan een paar hectare peren van de de fruitkweker te bloeien.
Aangekomen bij mijn bijenvolken waren deze zeer druk met stuifmeel halen want er staan ook wilgen in de buurt.
In mijn omgeving staan er mahonie struiken in de tuinen en krentenboompjes, en wilde kers.
Naast mijn huis 2 grote pruimenbomen helemaal wit van de bloesem.
Een fijne omgeving voor insecten.
In de berm langs het fietspad pinksterbloem in de haag de sleedoorn, en overal paardenbloemen in de bloei.
Aan de linkerkant van de weg staan een paar hectare peren van de de fruitkweker te bloeien.
Aangekomen bij mijn bijenvolken waren deze zeer druk met stuifmeel halen want er staan ook wilgen in de buurt.
In mijn omgeving staan er mahonie struiken in de tuinen en krentenboompjes, en wilde kers.
Naast mijn huis 2 grote pruimenbomen helemaal wit van de bloesem.
Een fijne omgeving voor insecten.
-
- Contacteer:
De zilverlinde bloeit hier in de omgeving, de wind is best hevig het deert de bijen niet.
Ze komen met stuifmeel en nectar terug, in het dorp is de storm wat minder heftig.
Ze komen met stuifmeel en nectar terug, in het dorp is de storm wat minder heftig.
-
- Contacteer:
Einde juli, en al veel uitgebloeid als Linde, Honingboom, Braam, tamme kastanje en nog een boel.
Maar nog volop in belangstelling zijn o.a. Oregano, Ooievaarsbek, Borage en de Buddleja tubiflora voor (Tuin)Hommel en Bij een feest.
Maar nog volop in belangstelling zijn o.a. Oregano, Ooievaarsbek, Borage en de Buddleja tubiflora voor (Tuin)Hommel en Bij een feest.
http://www.bitsandbees.nl Bijna alles over bijen.
Bijen, monitor van ons milieu!
Bijen, monitor van ons milieu!
-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Hier zijn er nog drachten voldoende , zoals Limonium vulgare (Lamsoor ) Zeeaster ; Velden met ; Knoopkruid , Teunisbloem , en de Luzerne niet te vergeten .
Een plaatje van de teunisbloem .
Een plaatje van de teunisbloem .
-
- Contacteer:
De linde is uitgebloeid en de kasten zijn leeg geslingerd op derde week van juli wel een top oogst.
Nu 7 augustus. hebben ze alweer een honingkamer vol gesjouwd ik weet nietwaar het vandaan komt.
Een imker van de zelfde bijenstand is weer gaan slingeren ik ben dat niet van plan omdat ik net alles schoon
heb gemaakt en opgeruimd heb.
Met de fiets heb ik de omgeving verkend en een dracht heb ik niet kunnen ontdekken.
De bijen blijven me steeds weer verbazen.
Nu 7 augustus. hebben ze alweer een honingkamer vol gesjouwd ik weet nietwaar het vandaan komt.
Een imker van de zelfde bijenstand is weer gaan slingeren ik ben dat niet van plan omdat ik net alles schoon
heb gemaakt en opgeruimd heb.
Met de fiets heb ik de omgeving verkend en een dracht heb ik niet kunnen ontdekken.
De bijen blijven me steeds weer verbazen.
-
- Contacteer:
Door het zachte weer blijven mijn bijen stuifmeel verzamelen, de 2 volken in mijn achtertuin zijn niet te stoppen.
Nu staan er grote stukken land met groenbemester hier in de buurt en dat bloeit ook nog zoals phacelia bladrammenas
en mosterd of raapzaad jammer dat dit altijd op het eind van het jaar gezaaid word.
Oost Flevoland is een aantrekkelijk gebied voor insecten , de AH is ook al aanwezig.
Nu staan er grote stukken land met groenbemester hier in de buurt en dat bloeit ook nog zoals phacelia bladrammenas
en mosterd of raapzaad jammer dat dit altijd op het eind van het jaar gezaaid word.
Oost Flevoland is een aantrekkelijk gebied voor insecten , de AH is ook al aanwezig.