Product Stop Varroa
Moderator: Hans van der Post.
-
- Imker sinds: 2023
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Carinca & Buckfast
- Contacteer:
Product Stop Varroa
Zijn er imkers die ervaring hebben met het product Stop Varroa? En zo ja, wat zijn de ervaringen?
-
- Imker sinds: 2012
- Aantal volken: 20
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Re: Product Stop Varroa
Als iets te mooi is om waar te zijn ........
Wanneer je er op googelt is er niets te vinden over een leverancier of verantwoordelijke.
Wanneer je er op googelt is er niets te vinden over een leverancier of verantwoordelijke.
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
- Fish
- Imker sinds: 2014
- Aantal volken: 14
- Bijenras(sen): Bastaard/Carnica
- Contacteer:
Zelfs de werkzame stof is niet te vinden. Moet wel heel giftig zijn, als je met eenmalig sprayen alle mijt kwijt bent. Of gewoon oplichting, natuurlijk.
-
- Imker sinds: 2014
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Product ....., ze hebben een interessant product? Ze hebben goede website met weinig essentiële informatie. Werkzaam stof is toch oxaalzuur. Een keer per jaar toepassen??? Wat gebeurd met Varroa in gesloten broed? 100% effectief? enz..
Nadelen: Arbeid intensief, duur,
Mijn vraag: Is dan methode va Randy niet beteer? Die is goedkoper, werkzaam stof is toch het zelfde, maar bij oxaalstrips stof is werkzaam gedurende 50 dagen - of 2x 21dag + wat extra tijd voor overblijvers?
Toch eerlijk is eerlijk, ik ben wel benieuwd. Je weet nooit...
Nadelen: Arbeid intensief, duur,
Mijn vraag: Is dan methode va Randy niet beteer? Die is goedkoper, werkzaam stof is toch het zelfde, maar bij oxaalstrips stof is werkzaam gedurende 50 dagen - of 2x 21dag + wat extra tijd voor overblijvers?
Toch eerlijk is eerlijk, ik ben wel benieuwd. Je weet nooit...
- Tieme
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
- Contacteer:
Hi,
Wat ik kan vinden is dat er oxaalzuur en thymol in zit. Ik denk dat het gelijk is aan Varromed. Je bent dus zeker niet in 1 keer klaar. Tenzij je het als winterbehandeling gebruikt.
oxaalzuurstrips.... Vorig najaar gebruikt. Volgens mij werkt het niet voldoende. Bijen negeerden de strips bijna allemaal. Sterfte gedurende de winter was hoger dan normaal.
Ik ben gewend een zomer behandeling met mierenzuur te doen, dus daar vergelijk is het mee. Deze zomer heb ik de volken die het nodig hadden alle broed afgenomen en met oxaalzuur gesproeid. De volken hebben daar heel goed op gereageerd. Ze hebben vervolgens hele mooie wintervolken opgebouwd. Ik ben benieuwd hoe die volgend jaar doen.\
groeten, Tieme
Wat ik kan vinden is dat er oxaalzuur en thymol in zit. Ik denk dat het gelijk is aan Varromed. Je bent dus zeker niet in 1 keer klaar. Tenzij je het als winterbehandeling gebruikt.
oxaalzuurstrips.... Vorig najaar gebruikt. Volgens mij werkt het niet voldoende. Bijen negeerden de strips bijna allemaal. Sterfte gedurende de winter was hoger dan normaal.
Ik ben gewend een zomer behandeling met mierenzuur te doen, dus daar vergelijk is het mee. Deze zomer heb ik de volken die het nodig hadden alle broed afgenomen en met oxaalzuur gesproeid. De volken hebben daar heel goed op gereageerd. Ze hebben vervolgens hele mooie wintervolken opgebouwd. Ik ben benieuwd hoe die volgend jaar doen.\
groeten, Tieme
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer: