Lindebloesem
Moderator: maartenkleijne
-
- Contacteer:
Lindebloesem
De eerste lindebomen laten hun bloesem alweer zien. De bijen zaten gisteravond al in de starthouding om de bomen een bezoekje te brengen. De weersvooruitzichten zijn (volgens mij) goed voor de lindedracht: warm weer met -aan het einde van de dag- een hoge luchtvochtigheid.
De kasten zijn inmiddels voorzien van schone, uitgebouwde honingkamers.
Vanmorgen tijdens m'n ochtendritueel (vluchtig bezoek aan de broedende kip, de groentetuin en bijenkasten)de dames nog een pep-talk gegeven en veel vlieguren toegewenst! Nu hopen op een paar potjes vloeibaar goudgele zoetstof!
Groet, Jan
De kasten zijn inmiddels voorzien van schone, uitgebouwde honingkamers.
Vanmorgen tijdens m'n ochtendritueel (vluchtig bezoek aan de broedende kip, de groentetuin en bijenkasten)de dames nog een pep-talk gegeven en veel vlieguren toegewenst! Nu hopen op een paar potjes vloeibaar goudgele zoetstof!
Groet, Jan
-
- Contacteer:
Re: Lindebloesem
Ja Jan het weer voor de lindedracht ziet er goed uit warm en vochtig .Hier begint de linde ook te bloeien .In het natuurgebied hier aan mijn achterdeur bloeien de bramen volop.Ik ga vandaag eerst nog enkele honingzolders slingeren die boemvol zitten voor de derde keer al dit jaar.Anders zijn ze gedoemd om te stockeren in de broedkamers. [;)]
roger
roger
-
- Contacteer:
Ha, die Roger,
Geen wonder dat je voor de derde keer je honingkamers vol hebt. Ik had je de vraag al eerder willen stellen: Als ik alle foto's van jouw bekijk, ben ik benieuwd hoe groot je tuin is: Vanuit Leuven gezien het linker of rechter gedeelte van België:D
Succes vandaag met het slingeren!
Groet, Jan
Geen wonder dat je voor de derde keer je honingkamers vol hebt. Ik had je de vraag al eerder willen stellen: Als ik alle foto's van jouw bekijk, ben ik benieuwd hoe groot je tuin is: Vanuit Leuven gezien het linker of rechter gedeelte van België:D
Succes vandaag met het slingeren!
Groet, Jan
-
- Contacteer:
Jan ik heb maar een klein tuintje van 3000 vierkante meter maar met een groot assortiment aan planten maar voor de bijen is dat maar een snoepje .Maar dat natuurgebied aan mijn achterdeur van 150 hectaren dat is andere koek,daar is altijd wat te halen.
groetjes uit de mooie Vlaamse Ardennen .
roger
groetjes uit de mooie Vlaamse Ardennen .
roger
-
- Imker sinds: 2005
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): mellifera
- Contacteer:
Roger, halen jouw bijen heel die 150 hectare leeg dan kun je aan slingeren blijven.
-
- Contacteer:
Nee JR ik moet delen met een jongere imker waarvan ik "peter" ben,gelukkig maar ![;)]
roger
roger
-
- Contacteer:
Roger, hier in het Noorden is nog maar weinig regen gevallen.
Hopelijk vannacht een plensbui want het dreigt af en toe wel.
Ik heb behalve de golzvolken door drieen gedeeld maar ik wil liever niet voeren, half juni moeten ze een voorraadje hebben want dan moeten de jonge koninginnen uit die verdeling aan de leg gaan.
Dirk
dertiende
Hopelijk vannacht een plensbui want het dreigt af en toe wel.
Ik heb behalve de golzvolken door drieen gedeeld maar ik wil liever niet voeren, half juni moeten ze een voorraadje hebben want dan moeten de jonge koninginnen uit die verdeling aan de leg gaan.
Dirk
dertiende
-
- Contacteer:
Dirk bij ons hier warm vochtig en onweerachtig .
Ideaal weertje voor de lindebloesem zijn nectar af te geven.
[;)]
roger
Ideaal weertje voor de lindebloesem zijn nectar af te geven.
[;)]
roger