De bijen vliegen massaal op de bloeiende liguster, de haag van de buren zit vol met bloemen die heerlijk ruiken.
De bijen zitten vol met wittige stuifmeel.
Kun je de liguster stekken en wanneer doe je dit, na de bloei?
Amja
Liguster
Moderator: maartenkleijne
Re: Liguster
Hallo Amja
Eind juni, begin juli 15cm van een eindtak afknippen.
Verwijder aan de onderzijde een paar blaadjes en knip het uiteinde van de tak af.
Doop de onderkant in de stekpoeder en zet de stek in een mengsel van gelijke delen zand en turf. Bedekken met doorzichtig plastic, of een stolp of in een koude kas. Zo laten staan tot het einde van de winter.
Groeten, Willem
Eind juni, begin juli 15cm van een eindtak afknippen.
Verwijder aan de onderzijde een paar blaadjes en knip het uiteinde van de tak af.
Doop de onderkant in de stekpoeder en zet de stek in een mengsel van gelijke delen zand en turf. Bedekken met doorzichtig plastic, of een stolp of in een koude kas. Zo laten staan tot het einde van de winter.
Groeten, Willem
-
- Contacteer:
Hallo Amja,
Ik heb van een imker gehoord dat de liguster geen lekkere honing geeft, dus misschien is het jammer van je werk om een ligusterhaag te planten. Als ik jou was zou ik toch nog eens hier en daar informeren. Vorig jaar kreeg ik bij de honingkeuring een compliment dat mijn honing zo lekker was. Nu is er op de minicamping waar mijn bijen staan veel liguster aangeplant. Ben benieuwd hoe de volgende keuring uitvalt.
Groetjes,
marian voorneman
Ik heb van een imker gehoord dat de liguster geen lekkere honing geeft, dus misschien is het jammer van je werk om een ligusterhaag te planten. Als ik jou was zou ik toch nog eens hier en daar informeren. Vorig jaar kreeg ik bij de honingkeuring een compliment dat mijn honing zo lekker was. Nu is er op de minicamping waar mijn bijen staan veel liguster aangeplant. Ben benieuwd hoe de volgende keuring uitvalt.
Groetjes,
marian voorneman
- Erik Speksnijder
- Imker sinds: 1994
- Contacteer:
Mijn bijen hebben twee jaar geleden volop op de liguster gevlogen. Tenminste dat vermoed ik, want bij het slingeren rook het naar een bloeiende ligusterhaag. Ik heb deze honing juist voor privégebruik apart gehouden, want het was niet alleen lekkere honing, maar die geur alleen al.....[:p]
Dus: aanplanten die ligusters!
Erik
Dus: aanplanten die ligusters!
Erik