Jelte,
Leuk dat je als bioloog een eigen bedrijf bent gestart.
Doe je dit fulltime? Toen ik mij een aantal jaren geleden aanmelde schreef je dat je nog aan het studeren was, inmiddels afgestudeerd neem ik aan?
Momenteel geef ik als bioloog les in het mbo, hier geef ik dierhouderij en biologie, bij bio moet ik de studenten van niveau 3 en 4 klaarstomen om door te stromen naar het HBO. Leuk en uitdagend werk!!
Leuk om te lezen dat er ook aan de andere kant van nederland gepassioneerde bioloog / imkers zijn
Beste allemaal...
Sorry Heynske. Had nog niet op je stukje gereageerd..
Ik voer me bedrijfje niet fulltime....Ik doe het naast mijn promotie traject. Momenteel heb ik het heel erg druk mee. Ik 'doe aan' vegetatieopnames en ecologische interpretaties. Veel toepassingen voor flora en fauna wet. Ook Natura 2000 staat voor de deur. Als biologiedocent zijnde hoop ik dat je Natura 2000 onder de neuzen van je studenten wrijft[;)].
En dan ook nog mijn bijen!... Maar die redden nu hun zelf zo'n beetje. Ik stuur ze nog een beetje; zo nu en dan hier en daar een raatje omhangen en bak erbij. Verder voer ik nu bij.
Trouwens gepassioneerde biologie leraren zijn heel belangrijk! Het kan ervoor zorgen dat leerlingen gegrepen worden door de natuur. Vandaag een artikel gelezen (in de LC, Leeuwarden Courant van 20-07-08) van Abraham de Swaan. Thema: gemeenschap. Hij vindt sommige beroepen (artsenij) gelijken op een geemsnchap. Hij gaat daar nog verder in: en vergelijkt een dergelijke beroepengemeenschap met een levensbeschouwing. Zo is het ook min of meer met biologen denk ik dan.
jp