Suikeralergie
Moderator: Hans van der Post.
-
- Contacteer:
Suikeralergie
Deze week stond bij ons een mevrouw aan de deur,die wilde een potje honing kopen voor haar man.Ze vertelde mij dat haar man een spierziekte heeft.En dat hij erg reageerd op suiker,daar krijgt hij een harde buik van en krampen in de buik.hij kan rietsuiker wel verdragen maar dat vond ze zo eentonig,nu was haar vraag of hij misschien honing mocht hebben .
Ik kon haar daar geen antwoord op geven of dat wel kon,Mijn vraag is nu, heeft iemand hier misschien een antwoord op ?
Groeten Piet.
good goan.
Ik kon haar daar geen antwoord op geven of dat wel kon,Mijn vraag is nu, heeft iemand hier misschien een antwoord op ?
Groeten Piet.
good goan.
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: Suikeralergie
als ie rietsuiker kan verdragen dan zeker ook honing
gr,
maarten
gr,
maarten
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Dag Piet je moet vragen of hij witte suiker niet kan verdragen,
als je weet hoe hij wit word gemaakt kan je ook begrijpen waarom.
Zal wel alle suiker kunnen verdragen als hij maar niet wit is dus zeker honing van een goede imker(piet).
groetjes
Tinus Kolsters
't Bakhuis
als je weet hoe hij wit word gemaakt kan je ook begrijpen waarom.
Zal wel alle suiker kunnen verdragen als hij maar niet wit is dus zeker honing van een goede imker(piet).
groetjes
Tinus Kolsters
't Bakhuis
Beste
mijn neef heeft ook een (witte) suiker allergie. Dus het beste voor hem is ook honing. In de winkels was echter het probleem dat er veel honingproducenten suikerwater mengen met de honing en was hij geen stap verder. Dan hebben ze nu wet potjes van mij en alles is goed[:)]
Dus honing is zeker goed voor mensen met suiker alergie
Chris
mijn neef heeft ook een (witte) suiker allergie. Dus het beste voor hem is ook honing. In de winkels was echter het probleem dat er veel honingproducenten suikerwater mengen met de honing en was hij geen stap verder. Dan hebben ze nu wet potjes van mij en alles is goed[:)]
Dus honing is zeker goed voor mensen met suiker alergie
Chris
- Jeroenvt
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): hele leuke
- Contacteer:
Ik snap het even niet, suikerraffinage is oplossen, filteren en herkristaliseren (http://tinyurl.com/suiker). Suiker wordt niet witgeverfd en op de verpakking staat enkel suiker. Dezelfde stof die ook in rietsuiker zit en een belangrijk bestanddeel van honing. Als je daar allergisch op zou reageren zou dat toch ook op honing zijn?
--
Mvg Jeroen van Tol
--
Mvg Jeroen van Tol
Suikers in honing zijn (afh. van de herkomst) sacharosse,glucose en fructose.
Witte suiker is : sucrose, dat bestaat dan weer uit glucose en fructose moleculen.
Als ik het me nog goed herinner tenminste.
Witte suiker is : sucrose, dat bestaat dan weer uit glucose en fructose moleculen.
Als ik het me nog goed herinner tenminste.
- Jeroenvt
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): hele leuke
- Contacteer:
sucrose is hetzelfde als sacharose en eigenlijk een disacharide die splitsbaar is in glucose en fructose.
--
Mvg Jeroen van Tol
--
Mvg Jeroen van Tol
NOOIT veralgemenen als het over de gezondheid gaat... laat dat over aan de artsen en eventueel de dieetisten.
Produkten met een hoge glycemische waarde zijn de koolhydraten die aan de basis liggen van hyperglycemie.
Hieronder vallen o.a.: alle geraffineerde meelsoorten, suiker, honing, chocola, maple sirup, sommige zoetstoffen, dextrose, mais, gekookte wortelen, rode bieten, aardappelen, koolraap
kg
Produkten met een hoge glycemische waarde zijn de koolhydraten die aan de basis liggen van hyperglycemie.
Hieronder vallen o.a.: alle geraffineerde meelsoorten, suiker, honing, chocola, maple sirup, sommige zoetstoffen, dextrose, mais, gekookte wortelen, rode bieten, aardappelen, koolraap
kg