Ik dacht al, waar vliegen mijn bijen toch als gekken naartoe??Albert Stoter schreef:
Vanwege de warmtehuishouding biedt ik dat suiker buiten vlak voor de kast aan. Om roverij te voorkomen ???
Albert bedankt :D
Moderator: Hans van der Post.
Ik dacht al, waar vliegen mijn bijen toch als gekken naartoe??Albert Stoter schreef:
Vanwege de warmtehuishouding biedt ik dat suiker buiten vlak voor de kast aan. Om roverij te voorkomen ???
Kroese schreef:Ik dacht al, waar vliegen mijn bijen toch als gekken naartoe??Albert Stoter schreef:
Albert bedankt :D
Leuk, dat vliegen op het najaars stuifmeel, maar ik zou ze toch snel doorvoeren met suikerwater. Alles wat ze opslaan, hoeven ze zelf niet voor te vliegen. Minder slijtage. Stuifmeel halen ze ondanks suikerwater voeren toch wel.Albert Stoter schreef:
Bij zonnig weer (en dus zonder suikerwater) vliegt het zwermpje trouwens ook als gekken. Dus er is elders blijkbaar nog van alles te halen (nog een reden om op die momenten ook niet te voeren).
Kroese schreef:Stuifmeel halen ze ondanks suikerwater voeren toch wel.
...
Mooier was geweest, als je nog wat reeds verzegelde ramen er naast had kunnen hangen, dan hadden ze droog gezeten.
Jaap Langeveld schreef:
Trouwens ik had onlangs geschreven,dat ik geen varroa had in mij volken.Veel reakties gehad omdat ik meldde dat ik ze dus daarom niet zou behandelen.
Ik heb toen toch 2 volken behandeld en tot nu toe geen enkele varroa mijt op de bodems gevonden.
Ik heb hier toch wel een goed gevoel bij.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 4 gasten