stijgende honing verkoop

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
maartenkleijne
Moderator
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Re: stijgende honing verkoop

Bericht door maartenkleijne »

Wel Bart: Dr Moerman is beslist geen oplichter in de gangbare betrekenis van het woord; hij is er niet rijker van geworden en zijn patienten niet armer.
Moerman therapie wordt gevolgd naast oncologische behandeling, of door uitbehandelde patienten. De kosten bedragen minder dan 1% vsn de gangbare behandelingen.

Één op de duizend kankerpatienten geneest spontaan, als door een wonder. Als dat door een speciaal dieet kan stijgen tot tien op de duizend van zulke 'wonderen' is het Moerman dieet een wonderbaarljke therapie.

Als je op een oncologen congres aan de mannen vraagt: 'hoe is het nu met je patienten vergeleken met 25 jaar geleden?' krijg je als antwoord: 'vroeger gingen ze dood en nu gaan ze langzamer dood en beter verzorgd'. Zowel vroeger als nu zijn er soorten kanker die wel kunnen genezen,zoals lymphe, testikel, of borstkanker als je er snel genoeg bij bent.

Ik zeg: als iemand veel patat met frikadellen eet en nooit honing en frambozen of andere extreem gezonde dingen, en hij krijgt kanker dan heeft dan heeft ie het ook wel aan zichzelf te wijten en sinds Moerman kan ie niet meer zeggen: 'dat had ik toch niet kunnen weten'.

Als je geen kanker wilt krijgen is één van de dingen die je -naast een hoop andere- vooral moet doen: dagelijks honing eten. Een bijkomend voordeel is dat de smaak van honing je kan leren dat de dingen die je beter niet in je mond kan stoppen ook echt wel smerig smaken.

Dat wil overigens niet zeggen dat iedereen die kanker krijgt dat aan zichzelf te wijten heeft: we leven in een gedenatureerde wereld en kanker krijgen is heel normaal; als je maar oud genoeg wordt krijgt iedereen een keer kanker.

Maar honing promoten als supergezond is volgens mij een goed idee en wetenschappelijk verantwoord.

gr,
maarten
Gerard van Gastel
Contacteer:

Bericht door Gerard van Gastel »

Bart, je schrijft:
Als je van mij verwacht dat ik het dieet nu zelf ga uittesten om vervolgens te kijken of ik al dan niet ziek word,
Dit geeft al aan dat je niet precies weet waar je het over hebt……….

De naam Moerman wordt vermeld op het forum en een uur later kom je met een reaktie; volgens mij even ge-google-d , iets vluchtig gelezen op Skepsis en hupsakee je mening over Moerman is er: “een notoire oplichter”. Zoals je zelf zegt heb je ‘uitstekende redenen om Moerman zo te noemen’. Het feit dat je niet weet wie ‘de Groot’ is, laat zien hoe grondig jij het stuk van Renckens hebt gelezen, (zie het door jouzelf aangehaalde PDF-bestand op Skepsis blz 20) Hr de Groot is/was de voorzitter van VtdK en net als jij “niet zorgvuldig in zijn woordkeuze” en moest daarom rectificeren van de rechter.

Maar mijn belangrijkste punt is: als je een klant voor je honing krijgt die bevestiging van je wil omtrent de vraag of biologische honing van de imker al dan niet in een Moerman-dieet past, dan kun je dat kennelijk bevestigen (Zie een bijdrage van Jaap van Popering in deze topic)

Voor mij een raadsel waar je dat gelezen hebt!
En als dàt jouw belangrijkste punt is…………..

Mensen vragen mij niet om bevestiging van de geneeskrachtige werking van bijenprodukten!
Zij hebben dit voor zichzelf allang bepaald of ze willen dit voor zichzelf gaan bepalen! Ze vragen alleen om de èchte produkten, rechtstreeks van de imker, omdat die blijkbaar een goede kwaliteit hebben.
Dat we niet voor dokter moeten spelen begrijpen we allemaal wel.

21-02: Aan mijn mening over dhr. Moerman heb ik niets meer toe te voegen. Volgens mij was hij een oplichter. Basta
22-02: Ik wilde juist beleefd zijn....

Ik waardeer je beleefdheid………

21-02: Ik zal er niet op reageren, hoogstens bevestigen dat ik het gelezen heb. Als je er prijs op stelt om daarna nog verder met mij over dit onderwerp te debatteren, of mij anderszins iets mee te delen, dan verzoek ik je om een persoonlijke mail te sturen.
22-02: Maar mochten we verder willen debatteren hier, mij best, ik doe mee.

En je standvastigheid.

Maar nee, bedankt, voor mij hoeft het niet meer, weer een goed onderwerp (Stijgende honing verkoop, want daar ging het eigenlijk om) verprutst.
Bart de Coo
Moderator
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Contacteer:

Bericht door Bart de Coo »

Kijk eens aan. Willem heeft helemaal gelijk gekregen. Het lijkt inderdaad zinvoller te zijn om nog even verder te debatteren. Maarten en Gerard, hartelijk dank voor de uitgebreide reacties. Maar jullie geven me we erg veel huiswerk op. Dus geef me even de tijd voor een reactie.

Groet,

Bart
zonregeditor
Contacteer:

Bericht door zonregeditor »

Bij dit soort onderwerpen valt volgens mij weinig te debatteren ,
iedereen heeft zijn eigen gevoel erbij en de anderen zouden
dat misschien beter respecteren dan afkraken. En het is erg lastig
om op dit forum de gevoelens weer te geven met tekst. Aan een bar
zouden jullie het vermoedelijk allemaal allang eens zijn geworden.

Gister schoot ik in de lach toen ik een advertentie zag van een overgangs-middel voor vrouwen van A-vogel. Perperdure tv-reclame maar verdient kennelijk goed.(heel ander verhaal als Moerman overigens)

Geen haar op mijn hoofd ( of op dat van mijn vrouw) die zoiets
zou opeten (ondanks de krachtige formule en dat het breed werkt), maar
kennelijk zijn er flink wat vrouwen die een stuk tevredener zijn als ze hun dagelijkse portie hebben ingenomen.
Maar misschien is die tevredenheid al de moeite waard.

http://www.avogel.nl/webwinkel/producte ... totaal.php
http://www.iocob.nl/fytotherapie/cimici ... emosa.html

groet peter ( :D )
Æbe
Contacteer:

Bericht door Æbe »

deze copy kreeg ik door de brievenbus van een gebuiker:

H. M.W. A. van den Assum
lJrt Don Pedro Lagaspara
Calle del eielo 95
296580 Estepona (Malaga)
Spanje

Geachte mevrouw / mijnheer
58 personen zijn geregistreerd van kanker genezen; van: mond-, keel-, slokdarm-, long-, maag-, alvleesklier-, borst-, darm-, anus-, prostaat- en lymfekanker.
Ik bedacht de kuur zelf. Als eerste heb ik de kuur op mijzelf uitgeprobeerd. In september 1984 had ik borstkanker; gevolg: een gat, ingetrokken lepel en tepelhof van de linkerborst. Volgens de artsen was een operatie noodzakelijk. Er werden 3 toto’s gemaakt, maar ik weigerde de operatie. Twee maanden later, november 1984, zag de borst er weer normaal uit. Ik meldde mij bij het Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis te Amsterdam. Er werden 3 nieuwe toto’s gemaakt, waarna de foto’s uit Zeist werden opgevraagd. Beide foto-series werden vergeleken. Prof. Van Dongen was erg verbaasd. Zoiets was nog nooit gebeurd! Er was niets meer te zien.
Daarna kreeg een vriendin in het klooster te Odsterhout lymfekanker. Ze had diverse chemokuren gehad, maar de artsen gaven haar nog maar ongeveer 4 maanden te leven. Zij deedde kuur in december 1984, januari en februari 1985. In maart had ze een controle in het lgnasius ziekenhuis in Breda. Men dacht toen aan een verwisseling met iemand die geen kanker had en alle proeven werden overgedaan. Ze was echter genezen, geheel kankervrij! Beide internisten dr. Ho en dr. Van Lier waren zeer verbaasd en noemden haar een wondernon.
Het bewijs was geleverd. Eenmaal genezen verklaard moet de patiënt evenveel weken doorgaan met de kuur als men daarvoor heeft gedaan, dan komt het niet terug.
In januari 1999 meldde de heer Van Grasstek (Kloosterpad 4, 6871 CS, Renkum, 031- 7317180) het volgende: een dame had 6 jaar botkanker en na 5 weken kuren was er bij een bloedcontrole een behoorlijke vermindering van actieve cellen te zien. Artsen waren razend enthousiast. Ook in januari 1999 was er een man met slokdarmkanker. Na twee maanden was hij genezen en kon zelfs alles weer eten. Samen met zijn vrouw kwam hij mij bedanken in Estepona.
Ik doe alles gratis. Geen krant of tijdschrift durft er melding van te maken. Men gelooft het niet en zeggen: We mogen geen valse hoop geven.
Doe hier iets mee; bewijs het zelf. Doe de kuur en laat de wereld weten van de genezingen. Maak copiën van het recept en geef die aan vrienden en kennissen. Redt alle patiënten, want iedereen is het waard! Ik heb u nu alles verteld.
Het recept moet nuchter worden ingenomen. Twee uur er na mag niet worden gegeten en/of gedronken. Medicijnen twee uur voor het recept innemen. De rest van de dag gewoon verstandig eten. Veel groenten, fruit (vitamine C) en vooral vette vis als haring, makreel en zalm. Weinig of geen vlees eten, niet roken en geen alcohol gebruiken. Het heeft bij alle patiënten algehele genezing gegeven.
Levertraan van vissen (kabeljauw) proeft men niet in de mond, maar wel als het doorgeslikt wordt. Leg daarom de honing en de tot poeder gemalen salie-blaadjes alvast klaar, dan merkt men weinig of niets van de levertraansmaak. De honing en salie in de mond mengen en in beetjes doorslikken. Voor kinderen de honing en salie van tevoren in een bakje mengen, zodat zij dit zelf kunnen uitlepelen.
Beterschapl
Ook u zult hiermee kunnen genezen zoals zovelen. Ziek weefsel veranderde bij allen in gezond weefsel, Ik was de eerste.
Groeten van Héléne van den Assum (03-10-1921, AOW).
Het recept
Neem eenmaal daags op geheel nuchtere maag:
1 eetlepel levertraan — doorslikken
Direct daarna een afgestreken eetlepel honing met daarop
1 afgestreken theelepel salieblaadjes in poedervorm.
De honing met de salie in de mond mengen met de tong en in beetjes doorslikken.
Hierna gedurende 2 uur niets eten en/of drinken.
Uitleg:
Levertraan bevat géén koolhydraten.
Voeg er twee genezende koolhydraten aan toe: honing en salie.
Het lichaam zelf maakt hiermee genezend linolzuur.
De tumoren nemen dit
Jelte Pieter Dijkstra
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Contacteer:

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

Ik (als ex-kanker patient) word zeker niet blijer van het lezen van deze tekst aangezien het nogal impliceert dat kanker met een kruidenmengseltje en wat honing in een paar weken tijd valt te genezen. Dit in tegenstelling tot wat de meeste kankerpatienten die de reguliere geneeskunst volgen ervaren: zij gaan langdurig door een diep dal.

Hoeveel (terminnaal) kankerpatienten hebben dit middel geprobeerd en zijn niet genezen? De tekst lijkt mij de reinste vorm van kwakzalverij.

JP
maartenkleijne
Moderator
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Bericht door maartenkleijne »

Zelf heb ik het begin van huidkanker, je weet wel zo'n moedervlek die als een spin alle kanten opwoekert. Als het me te gek wordt doe ik in het voorjaar drie weken een kuurtje zoals hier omschreven, maar ook nog met andere kruiden erbij. En weg is het opeens weer!
Ik zou die tekst maar lekker laten staan. Als mensen het maar niet doen ipv oncologisch advies.

gr,
maarten
martin b
Imker sinds: 1976
Aantal volken: 20
Bijenras(sen): buckfast-bastaars
Contacteer:

Bericht door martin b »

Wanneer je kijk bij de onderwerpen van bijenproducten en apitherapie,
steld Dick een vraag over Life Mel. Honing uit Israël, ontwikkeld door verschillende Prof. afdeling Oncologie.
Daar staat te lezen wat Life Mel doet.
En hoeveel % van de mensen er baat bij hebben. Maarten blijk een van de gelukkige te zijn, zoals hij schreef. Dus hij is er blij mee maar zegt wel --Als mensen het maar niet doen ipv oncologisch advies.--
Wat ook weer een verstanig advies is.

De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in het prestigieuze medische tijdschrift Medical Oncology, en zijn zeer positief: De link er na toe doet het niet.(bij mij)

De eerste domper wanneer je de site ziet, is dat er een zweefvlieg op een bloem zit en geen bij.

Iedereen kan het zelf lezen, en zijn eigen mening vormen. Het is wel info over het onderwerp waar hier over gedebatteerd wordt.

martin
Jelte Pieter Dijkstra
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Contacteer:

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

Maarten je bent weer lekker vaag (zoals vanouds).
Je hebt beginnende huidkanker? Is die kanker vastgesteld door een oncoloog?
Sommige vormen van huidkanker zijn zeer agressief: in Australia waar ik een tijd heb gewoond maakt het vele slachtoffers. Je ziet overal mensen lopen met littekens op hun gezicht.
Verder: je gaat nog een (kruiden-) kuurtje doen?

~~~
Ik weet niet als deze praktijken wel op het forum thuishoren.

jp
macwlem
Contacteer:

Bericht door macwlem »

Beste JP,

Ik ken je persoonlijk niet, ik weet niet welke vorm je overwonnen hebt, maar ik ben ontzettend blij voor je dat je een van de gelukkigen bent die zich 'ex' mag noemen.

Tegelijkertijd maak je het natuurlijk wel erg moeilijk voor het nut van deze discussie door je gezondheids status te melden en in dezelfde post te verzoeken om verwijdering. Je legt daarmee zeker een extra gewicht in de schaal.

Is het niet zo dat het juist verstandig is dit soort informatie te bespreken en te laten zien, want juist hierdoor zouden we nl. tot een soort "Code of Practise" kunnen komen betreffende dit soort claims.

Groet,
Willem

http://www.imkerplatform.nl - werken aan een modern imker imago.
Plaats reactie