Daarvoor is het ook mijn advies Ad :D Wat ieder er uiteindelijk mee doet is zijn of haar keuze, ik denk nu eenmaal dat het beter zo is. Ergens zomaar mee beginnen is makkelijk zat, het goed doen en volhouden in de tijd is iets heel anders. Waarbij ik tevens opmerk dat er ook nog verschil zit tussen iemand die al bekend is met bijen bijvoorbeeld een oom of zo die imker is, of iemand die geen flauw benul heeft. Maar goed nogmaals het is een advies.
Groet,
Willem
http://www.imkerplatform.nl - werken aan een modern imker imago.
Nieuwe imkers op komst
Moderator: Hans van der Post.
Re: Nieuwe imkers op komst
macwlem schreef:
Een ander "iets" waar je toch ook op moet letten is of je wel of niet allergisch bent. Straks begin je al aan een eigen volk en blijkt dat je na 1 steek op een Michelin mannetje lijkt...en dan? Nee, ervaar ook die eerste steek maar eens ergens anders zonder eigen bijen. Laat je goed voorlichten ervaar de praktijk en begin dan pas eens voorzichtig met eigen bijen is mijn advies.
Groet,
Willem
Bedankt Willem,
maar ik heb, tenzij er in een maand of acht iets in mijn lijf is veranderd,geen allergie voor bijengif.
Maar die andere adviezen zal ik zeker niet in de wind slaan, nogmaals bedankt
NiCo
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Jullie halen even 2 soorten allergie door elkaar; het krijgen van een stevige verdikking waarna jeuk op de plaats van de steek is geen eigenlijke allergie; het is een normale reactie op het zuur, dat in het steekgif zit. op den duur wordt die reactie minder en ervaren imkers hebben er nauwelijks last meer van. Geen reden om niet met imkeren te beginnen (je wordt voor hetongemak beloond)
Allergie treedt op bij de tweede of volgende steek; deze reactie treedt overal in het lichaam op : hoge koorts; flauwvallen; hartritmestoornis; ademnood; overal rode uitslag kan tot de reacties behoren; hier komt ogenblikkelijk een arts aan te pas; deze allergie is te overwinnen via een steektherapie door een deskundig arts te begeleiden.( als je deze allergie hebt moet je je ernstig afvragen of je wel met imkeren zult beginnen; kan levensbedreigend zijn.

Allergie treedt op bij de tweede of volgende steek; deze reactie treedt overal in het lichaam op : hoge koorts; flauwvallen; hartritmestoornis; ademnood; overal rode uitslag kan tot de reacties behoren; hier komt ogenblikkelijk een arts aan te pas; deze allergie is te overwinnen via een steektherapie door een deskundig arts te begeleiden.( als je deze allergie hebt moet je je ernstig afvragen of je wel met imkeren zult beginnen; kan levensbedreigend zijn.

-
- Imker sinds: 1957
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Oude Essink schreef:
Jullie halen even 2 soorten allergie door elkaar
Hennie
Wie is jullie? Ik ben van mening dat ik het probleem heel goed heb omschreven.
ad staals
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
in de praktijk reageert een ieder (imker of geen imker)op een steek met een prik-pijnervaring en vervolgens het opzetten van de gestoken plek; op den duur neemt dat af; is meer vervelend dan ernstig en absoluut geen allergie.
Willem
NiCo
Ad
Conclusie: mijn tekst had beter kunnen luiden: jullie opmerkingen over allergie kan tot misverstanden leiden.... [:)]
Willem
allergie 1 of 2?Een ander "iets" waar je toch ook op moet letten is of je wel of niet allergisch bent.....ervaar ook die eerste steek maar eens ergens anders
NiCo
allergie 2Bedankt Willem, maar ik heb, ....geen allergie voor bijengif.
Ad
de "bult" betreft allergie 1; de rest lijkt allergie 2 te zijn.Dat andere iets, allergie, daar kom je soms pas na jaren achter.allergie 2 Het kan zijn dat je jaren lang geen bult krijgt van steken en dan plotseling ernstig reageert.
Conclusie: mijn tekst had beter kunnen luiden: jullie opmerkingen over allergie kan tot misverstanden leiden.... [:)]
Hennie heeft gelijk pratende over "1 en 2"
Voor 2 is er een optie: Laat je even testen middels een bloedonderzoek in het ziekenhuis. Kan gewoon via je huisarts in gang gezet worden.
Groet,
Willem
Voor 2 is er een optie: Laat je even testen middels een bloedonderzoek in het ziekenhuis. Kan gewoon via je huisarts in gang gezet worden.
Groet,
Willem
-
- Imker sinds: 1957
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Een bult is geen allergie.
Laten testen heeft weinig zin, ik heb omdat mijn vrouw allergisch was mijn zoon, die al een behoorlijk aantal keren gestoken was, laten testen. Uitslag (kosten in die tijd enkele honderden guldens): we weten het niet.
ad staals
Laten testen heeft weinig zin, ik heb omdat mijn vrouw allergisch was mijn zoon, die al een behoorlijk aantal keren gestoken was, laten testen. Uitslag (kosten in die tijd enkele honderden guldens): we weten het niet.
ad staals