Astrid Schoots schreef:, maar ik geloof dat ik eerst met pensioen moet voor ik daaraan toekom.
en dat duuuuuuuurdt nog jaaaaaaaren. :D
Groeten, Willem
Astrid Schoots schreef:, maar ik geloof dat ik eerst met pensioen moet voor ik daaraan toekom.
Astrid Schoots schreef: en met getemperd licht houd je de rust in de tent, ook bij felle zon. Ik hing aan zijkanten en achterkant op maat geknipte bamboegordijntjes, die ik dan even op de deksel kon rollen als ik wilde kijken. De voorkant bleef wel doorzichtig, maar de kasten stonden altijd onder afdak en gebladerte.
De enige reden dat ik ermee gestopt ben was het ongecontroleerde zwermen - maar dat is op te lossen met een toplattenkast van glas met schuine wanden.
Bart de Coo schreef:Volgende probleem: hoe ga je bij het huisvesten van een nieuw volk wasresten van het glas verwijderen. Dat lukt je nooit volgens mij.
Groet,
Bart
marianvoor schreef: (...) Het idee is om 2 broedkamers te maken waarvan 2 haaks op elkaar staande wanden van (plexi)glas zijn en de andere 2 van hout. (...) Op deze manier hoef je toch geen schuine wanden te maken tegen ongecontroleerd zwermen?
(...) onderzoek gedaan is naar bijen in het licht en dat ze op den duur gewoon licht beter verdragen, dan dat je het gordijntje open en dicht doet. Weet iemand iets van dit onderzoek af?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast