logees

Verwant aan honingbijen zijn talloze insecten. Veel imkers hebben er een speciaal oog voor ontwikkeld. Ook niet verwante insecten hebben vaak hun interesse.
Plaats reactie
pim123
Contacteer:

logees

Bericht door pim123 »

Ik zag in de tuin dat er iets heen en weer vloog en in een gat in de muur van mijn keuken verdween...
Binnen was niets te zien dus ik denk dat de activiteiten zich tussen het gipsplatenplafond en het platte dak afspelen. Ik hoor niets binnen in de keuken.
Een tijdje het gat in de gaten gehouden en er vliegt zo nu en dan iets bij-igs, ook met stuifmeel aan de poten, naar binnen.
Nu heb ik wat foto's gemaakt (heel onscherp) en hoop dat jullie enig idee hebben. Ik denk dat het hommeltjes zijn, maar ze zijn niet zo groot en fel geel.
Afbeelding
Afbeelding
pim123
Contacteer:

Re: logees

Bericht door pim123 »

Zelf natuurlijk ook aan het speuren...zouden het Akkerhommels kunnen zijn ?
Afbeelding
wilde
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Contacteer:

Bericht door wilde »

Als ze een roodbruin kontje hebben zijn het akkerhommels. Die nestelen echter zelden ver boven de grond. Ik denk eerder aan de boomhommel: heeft een wit kontje. Boomhommels zitten graag in vogelnestkastjes met oud nestmateriaal. Ook andere plekken bovengronds zijn welkom.
Groet, Albert
pim123
Contacteer:

Bericht door pim123 »

Ok, bedankt.
Ik zal eens wat foto's opzoeken en morgen weer voor het gat gaan staan kijken [:)]
pim123
Contacteer:

Bericht door pim123 »

Albert, je had gelijk...witte kontjes ! Ze vliegen om de paar minuten in of uit, niet zo veel dus...
Plaats reactie