Wespen lokken??

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

A.A. Staals
Imker sinds: 1957
Bijenras(sen): carnica
Contacteer:

Re: Wespen lokken??

Bericht door A.A. Staals »

[i]Geplaatst door m.kolsters.
Het is hier in Brabant normaal dat je duizend nesten afspuit in een zeizoen per verdelger en bijna elk dorp bezit die een.:D

Tinus
Daar bij jouw in Brabant is dat misschien zo. Maar hier in Brabant niet. Ik vraag me wel af of jij nog aan bijen houden toe komt.:D

ad staals
m.kolsters.
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 25
Contacteer:

Bericht door m.kolsters. »

Ja Ad ik denk dat je niet weet wat er gebeurd ,maar je moet eens na vragen bij de verdelgers ik geef je geen naam.

Tinus Kolsters
't Bakhuis
Dirk C
Imker sinds: 1992
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica, buckfast
Contacteer:

Bericht door Dirk C »

Je kan met flessen met half bier en water veel wespen vangen waarom moet er dan een mierenmiddel doorheen wat zeker in het milieu komt.

Ik vind dat dom.

Sommige mensen zal ik nooit begrijpen denk ik: Het is dus ok om wespen te vangen in flessen met bier waarin ze langzaam verdrinken na een hevige doodstrijd. Daar tegenover, enkele dagen voeren om ze dan met enkele druppels gif welke in minimale hoeveelheden mee naar het nest genomen wordt waarna het wespennest vrij snel naar het hiernamaals geholpen wordt dan schreeuwt men moord en brand.
Dit vind ik dan weer dom en vooral kortzichtig.[:(]
Dit gif voor mieren bevat zeer weinig actieve stof (verdund). Het is dus absoluut niet zwaar milieubelastend gezien het enige welk in het milieu terecht komt het gif is welke de wespen meenemen.
Ik neem aan dat de mensen welke hier aanstoot aan nemen dan ook zo consequent zijn geen gif in hun bijenkasten te gebruiken tegen varroamijten.

groeten
Dirk
dickvanleeuwen
Contacteer:

Bericht door dickvanleeuwen »

De aanval wordt ingezet.

Afbeelding

Tot de voordeur en niet verder. Links zie je hoe er een wordt gepakt.
Afbeelding
joselito
Imker sinds: 1979
Aantal volken: 20
Contacteer:

Bericht door joselito »

dickvanleeuwen schreef:

Tot de voordeur en niet verder. Links zie je hoe er een wordt gepakt.

Het is al gebeurd dat ik een wesp tegenkwam boven in de voederbak. Dus ze was de hele kast door geraakt. Wespen zijn veel beweeglijker dan bijen en veel sneller. Om een wesp te doden zijn er al verschillende bijen nodig. Maar zolang het binnen de perken blijft is er geen probleem. Een tiental jaren geleden echter zijn er duizenden kasten leeg geroofd door wespen in Ierland. Als wespen het massaal op een kast begrepen hebben kunnen de bijen het vergeten.
En voordat het gezever over rassen weer begint [:)], in Ierland hebben ze de kwaadaardigste bijen die ik ooit gezien heb en ik denk dat ze enkel in de killerbijen hun meester moeten erkennen. Dus daar zal het niet aan gelegen hebben.
Plaats reactie