Eerste dracht probleem
Moderator: Hans van der Post.
Eerste dracht probleem
Ik heb verleden jaar 500 krokussen voor mijn stal geplant...tot nu toe is er 1 opgekomen [:(]
De stal staat landelijk maar ik zie niet veel bloeien op het moment.
Zullen de bijen als ze over een paar weken echt gaan vliegen toch genoeg stuifmeel en nectar vinden of moet ik nu bijvoeren voor de zekerheid ?
De stal staat landelijk maar ik zie niet veel bloeien op het moment.
Zullen de bijen als ze over een paar weken echt gaan vliegen toch genoeg stuifmeel en nectar vinden of moet ik nu bijvoeren voor de zekerheid ?
Re: Eerste dracht probleem
Als je al niets in je directe omgeving kunt herkennen helpt uiteraard eens een tijdje je vliegplank in de gaten houden. Als de dames thuiskomen met pollen, hoef je je niet echt zorgen te maken lijkt me.
-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
pim123 schreef:
Ik heb verleden jaar 500 krokussen voor mijn stal geplant...tot nu toe is er 1 opgekomen [:(]
Hoe diep heb je die geplant ?
Jaap v P
-
- Contacteer:
Beste Pim,maak je niet ongerust.Ik heb dit najaar ook crocussen geplant en over een week zal je zien dat ze boven de grond komen.
Ik zelf had dinsdag nog licht met de cultivator de grond losgemaakt en nog niets te zien.Maar vanmorgen al heel veel groene puntjes te zien.Crocussen die in de grond al meerdere jaren blijven bloeien nu eenmaal vroeger. wacht maar af!Jaap Langeveld
Ik zelf had dinsdag nog licht met de cultivator de grond losgemaakt en nog niets te zien.Maar vanmorgen al heel veel groene puntjes te zien.Crocussen die in de grond al meerdere jaren blijven bloeien nu eenmaal vroeger. wacht maar af!Jaap Langeveld
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Contacteer:
Er was een mastjaar, dus van de winter zeer veel muizen.
De crocussen die ik geplant had zijn allemaal opgevroten.
Behalve tomasiana.
Overjarige crocussen in het gras eten ze vaak niet omdat ze net zo lief graswortels knagen.
gr,
m
Behalve tomasiana.
Overjarige crocussen in het gras eten ze vaak niet omdat ze net zo lief graswortels knagen.
gr,
m
Dank voor de antwoorden allen, ik heb er vanmiddag weer een paar ontdekt...afwachten dus maar [:)]
- martin b
- Imker sinds: 1976
- Aantal volken: 20
- Bijenras(sen): buckfast-bastaars
- Contacteer:
Afgelopen jaar een jonge kat in huis genomen, ben haar aan het 'Africhten', om een goede muizen vanger te worden :D.
Helemaal snappen doet ze het nog niet, was vanmiddag voor de kasten de bijen aan het vangen [B)], in plaats muizen te jagen.
martin
Helemaal snappen doet ze het nog niet, was vanmiddag voor de kasten de bijen aan het vangen [B)], in plaats muizen te jagen.
martin
-
- Imker sinds: 1989
- Aantal volken: 10
- Contacteer:
Hoi Martin,
Als je kat één keer een dikke lip/tong heeft gehad smaken muizen ineens een stuk beter dan bijen.[:p] Vraag maar aan onze kat.
Jaap
Als je kat één keer een dikke lip/tong heeft gehad smaken muizen ineens een stuk beter dan bijen.[:p] Vraag maar aan onze kat.
Jaap
-
- Imker sinds: 1979
- Aantal volken: 20
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
maartenkleijne schreef:
Er was een mastjaar, dus van de winter zeer veel muizen.
Behalve tomasiana.
gr,
m
Ik heb mastjaar opgezocht, wist niet wat het betekende. Het betekent een goed jaar voor eikels.
Wat heeft dat dan te maken met krokussen? Ik zou eerder denken als er geen eikels zijn gaan ze iets anders eten of zie ik dat verkeerd?
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Contacteer:
In een mastjaar zijn er extreem veel eikels en beuknootjes, dus ook extreem veel muizen, dat is slecht voor pas geplante crocussen.
gr,
m
gr,
m