bijenruimte naast raam

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Plaats reactie
Bijenhoudster
Contacteer:

bijenruimte naast raam

Bericht door Bijenhoudster »

Ik wilde net alle nieuwe 11raams afstandsrepen bevestigen. Van de 4 broedkamers ging het bij twee prima. Maar de 3e en 4e BK zijn te klein. Nu kan ik van de reep een stukje (2mm) afzagen maar dan heb ik niet die 5 mm aan de zijkant, de bijenruimte.

Wat nu?
AndreasH
Contacteer:

Re: bijenruimte naast raam

Bericht door AndreasH »

@bijenhoudster,

Gewoon doen, en dan op die laatste een vulblok hangen. Is overigens een stuk handiger als je het op die manier doet. Dan kun je die er zonder problemen uithalen zonder bijen te pletten mochten ze toevallig toch spekraat gebouwd hebben. En vervolgens de raampjes een voor een doorschuiven....
A.A. Staals
Imker sinds: 1957
Bijenras(sen): carnica
Contacteer:

Bericht door A.A. Staals »

AndreasH schreef:
mochten ze toevallig toch spekraat gebouwd hebben.

Spekraad in een 11 raams kast die te eng is[?]

ad staals
AndreasH
Contacteer:

Bericht door AndreasH »

Laat ik het dan anders zeggen, een stuk spekraat tussen twee ramen. Zo'n 'golf' zeg maar waar het ene raam net iets verder is uitgebouwd dan het andere....
Bijenhoudster
Contacteer:

Bericht door Bijenhoudster »

AndreasH schreef:
@bijenhoudster,

Gewoon doen, en dan op die laatste een vulblok hangen. Is overigens een stuk handiger als je het op die manier doet. Dan kun je die er zonder problemen uithalen zonder bijen te pletten mochten ze toevallig toch spekraat gebouwd hebben. En vervolgens de raampjes een voor een doorschuiven....

Ok, overigens raampjes doorschuiven kan dan niet neem ik aan, dat vulblok zal dan aan de kant van te weinig bijenruimte moeten blijven hangen toch?
Plaats reactie