voeding voor kunstraat insmelten
- cefas
- Imker sinds: 2009
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
voeding voor kunstraat insmelten
Wat voor voeding kan ik gebruiken voor het insmelten van kunstraat? Ik heb een voeding tot 15 volt (eigenlijk van mijn gitaarpedalen) en een van 15 tot 24 volt (eigenlijk van de laptop). Daarvoor heb ik snoertjes met bekjes aan een aansluiting gesoldeerd. Ik kan de snoertjes op beide voedingen aansluiten. Sloop ik de voeding (daaaag gitaareffecten)? Waar moet ik nog meer rekening mee houden?
Dank!
Dank!
Re: voeding voor kunstraat insmelten
Het gaat niet zozeer om het voltage maar om de stroom. Ik gebruik er zelf eentje die 750mA levert. Het opblazen van zo'n ding gebeurt niet zo heel erg snel zolang het er eentje is die NIET geschakeld is (zo'n ding voor mobiele telefoons).
- cefas
- Contacteer:
Ik kan wel zo'n 5A krijgen, maar... (ik heb waarschijnlijk tijdens bepaalde lessen ooit niet zo op zitten letten) kan het dus wel met een gewone voeding? Heb ik dan geen probleem met wissel- of gelijkstroom?
cefas schreef:Heb ik dan geen probleem met wissel- of gelijkstroom?
Wissel- of gelijkspanning maakt niet uit.
Gebruik zelf een acculader, die geeft gelijkspanning af.
Heb twee standen, 6V en 12V, 12V gaat sneller, 6V gaat mooier, ik gebruik 6V.
De vereniging heeft een gewone trafo, wisselspanning dus, 9V.
Groeten, Willem
Ik gebruik gewoon een oude (AT-)computervoeding. Even zoeken op internet en je vindt wel een schema van de stekkers en de draden met 12v erop.
Zo'n computervoeding werkt echter niet zonder voldoende belasting. Ik heb er dan ook een oude harde schijf op moeten aansluiten vóór een en andere lukte.
Het is een rommeltje maar het werkt prima en het is vooral gratis [8D]
Zo'n computervoeding werkt echter niet zonder voldoende belasting. Ik heb er dan ook een oude harde schijf op moeten aansluiten vóór een en andere lukte.
Het is een rommeltje maar het werkt prima en het is vooral gratis [8D]
-
- Imker sinds: 2007
- Aantal volken: 18
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
ik gebruik een oude telefoonoplader!
werkt prima[:)]
werkt prima[:)]
-
- Imker sinds: 1973
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
IK gebruik al 30 jaar een oplader 12 volt voor de batterij van mijn wagen, gaat prima en snel.[^]
In plaast van een vaste schijf als standaardbelasting voor een computervoeding zou ik gewoon een lamp gebruiken uit de auto (5 tot 20 Watt)of een gewoon halogeenlampje van 12 Volt 10 of 20 Watt. Is wat minder rommelig en je hebt ook nog extra licht.
Zelf gebruik ik een oude acculader voor de auto op stand 12 Volt en dat gaat heel goed.
Hubert
Zelf gebruik ik een oude acculader voor de auto op stand 12 Volt en dat gaat heel goed.
Hubert
Hier is een korte handleiding hoe je van een oude computer voedingseenheid een raatsmeltertje kunt maken. Kijk hier:
http://members.ziggo.nl/hjongste/raampjes_smelter.pdf
Suggesties voor verbeteringen en ervaringen met deze handleiding zijn altijd welkom.
http://members.ziggo.nl/hjongste/raampjes_smelter.pdf
Suggesties voor verbeteringen en ervaringen met deze handleiding zijn altijd welkom.
- cefas
- Contacteer:
Ziet er mooi uit! Ik heb nog wel een oude computer staan.