Robbert schreef:Je kunt de eitjes zien en dan kies ik het raam waar de eitjes nog recht opstaan in de cel. Die zijn pas gelegd. De eitjes die kantelen naar de bodem toe zullen 2 a 3 dagen oud zijn.
Eitjes die bewegen? Is dit geen fabeltje?
ad staals
Moderator: Hans van der Post.
Robbert schreef:Je kunt de eitjes zien en dan kies ik het raam waar de eitjes nog recht opstaan in de cel. Die zijn pas gelegd. De eitjes die kantelen naar de bodem toe zullen 2 a 3 dagen oud zijn.
Tieme schreef:Lang daarvoor al ontwierp ene Steve Taber een speciale tang om eitjes te kunnen verplaatsen. Het kan dus wel.
Tieme schreef:Dit kan verklaren waarom heel soms er eitjes zijn die een koningin opleveren in een volk dat al een tijdje hopeloos mooerloos was
joselito schreef: Maar of ze een dop optrekken op een onbevrucht ei, of dat ze in staat zijn om eieren in rust te laten gaan in geval van nood of dat werksters inderdaad een bevrucht ei kunnen leggen is voor mij een raadsel
A.A. Staals schreef:Eitjes die bewegen? Is dit geen fabeltje?
Robbert schreef:A.A. Staals schreef:Eitjes die bewegen? Is dit geen fabeltje?
Zou de moer het ene eitje rechtop zetten en de ander plat op de bodem leggen?
Robbert schreef:Nou ben ik even vergeten hoe oud die eitjes mogen zijn
Het eendagslarfje wordt gebruikt om een moer op te kweken. Een moer opkweken kost 16 dagen - 3 dagen ei stadia = de beroemde 13 dagen.
Ik heb vorige week zaterdag een broedaflegger gemaakt in een zesramer en een raam met eitjes ingehangen. Nu zaterdag gekeken en alleen dat ene raam bevat 11 redcellen. Nu nog 6 dagen wachten en dan lopen ze uit.
Op het onderstaande raam zitten er 5 maar dat is zo moeilijk te zien.
Dus dit is een gevalletje broedaflegger die zich meteen moerloos voelde
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 5 gasten