Obama is in volle vaart. als het om steun gaat voor imkers.
http://www.foxnews.com/story/0,2933,488487,00.html
misschien dat ze in de eu ook het belang er van in zien ?
Zeker belangrijk voor de beroepsmatige imkers.
zit ook een video link tussen, scheelt lezen.
groeten uit een min 15 graden celcius koud Zweden...
//Marco en Ingrid
Steun aan Amerikaansse imkers.
-
- Contacteer:
Re: Steun aan Amerikaansse imkers.
Het is zeker beter iets dan niets. Vergelijk je echter de omvang van het land t.o.v. Nederland en je zet daar ook nog eens het bedrag dat daar vrijkomt af tegen het bedrag dat de NBV vraagt in haar "deltaplan" van de overheid, dan vrees ik het ergste. Ik heb het dan nog niet eens over het moment van geld vragen in deze crisis en de prioriteit die het daardoor krijgt!
Nee mensen, ik ben bang dat we zelf inventiever moeten gaan worden en elkaar als imkers onderling beter moeten gaan ondersteunen en dan dat we nog langer gaan wachten op iets dat niet zal gaan komen!
Deze tijden vragen van iedereen (ook onze bonden) om anders te gaan denken en te gaan handelen dan dat we traditioneel gewend zijn.
Wat zijn met een afnemend aantal imkers. Ieder jaar weer worden het er minder in plaats van meer. De druk op ons om als echte ambassadeurs met echte oplossingen te komen wordt daarmee groter en groter.
Net als Hans van der Post inzake de bijensterfte laatst aangaf een denktank te willen oprichten alleen voor dat specifieke onderwerp; zou ik me hard willen maken om een kerngroep te formuleren die zich gaat bezighouden met het ontwikkelen van nieuwe initiatieven om tot een heropleving te komen van de imkerij en deze beter te positioneren in Nederland.
Wellicht dat dit forum daar kansen voor kan bieden?
Groet,
Willem
Nee mensen, ik ben bang dat we zelf inventiever moeten gaan worden en elkaar als imkers onderling beter moeten gaan ondersteunen en dan dat we nog langer gaan wachten op iets dat niet zal gaan komen!
Deze tijden vragen van iedereen (ook onze bonden) om anders te gaan denken en te gaan handelen dan dat we traditioneel gewend zijn.
Wat zijn met een afnemend aantal imkers. Ieder jaar weer worden het er minder in plaats van meer. De druk op ons om als echte ambassadeurs met echte oplossingen te komen wordt daarmee groter en groter.
Net als Hans van der Post inzake de bijensterfte laatst aangaf een denktank te willen oprichten alleen voor dat specifieke onderwerp; zou ik me hard willen maken om een kerngroep te formuleren die zich gaat bezighouden met het ontwikkelen van nieuwe initiatieven om tot een heropleving te komen van de imkerij en deze beter te positioneren in Nederland.
Groet,
Willem
-
- Contacteer:
Hallo Marco en Ingrid,
volgens mij moeten we niet veel heil verwachten uit Amerika wat verbetering van natuur betreft.Ik hoorde dat een van de vroegere topmannen van Monsanto als raadgever is aangesteld bij Obama.
Dus genitisch gemanipuleerde gewassen zullen vrij spel krijgen zonder verdere onderzoeken op hun schadelijkheid uit te testen.
Ik vréés voor de erge gevolgen in het milieu die zoiets kunnen teweegbrengen.
groetjes uit Vlaanderen waar gisteren de toestemming is gegeven voor een veldproef met een vijftigtal populieren die genetisch gemanipuleerd zijn.
roger
volgens mij moeten we niet veel heil verwachten uit Amerika wat verbetering van natuur betreft.Ik hoorde dat een van de vroegere topmannen van Monsanto als raadgever is aangesteld bij Obama.
Dus genitisch gemanipuleerde gewassen zullen vrij spel krijgen zonder verdere onderzoeken op hun schadelijkheid uit te testen.
Ik vréés voor de erge gevolgen in het milieu die zoiets kunnen teweegbrengen.
groetjes uit Vlaanderen waar gisteren de toestemming is gegeven voor een veldproef met een vijftigtal populieren die genetisch gemanipuleerd zijn.
roger
- apiario
- Imker sinds: 1976
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
macwlem schreef:
Groet,
Willem
Beste Willem,
Hier en daar heb ik al eens wat laten doorschemeren dat er wel iets niet helemaal in de haak is. Dat er niets en dan ook helemaal niets bij de imkers terecht komt. Ik ben het dan ook roerend met je eens, dat er vanuit ons zelf iets zou kunnen worden gedaan.
In Brasil heb vier weken mee gereid en imkers bezocht. Vanuit die gegevens, die bij de imkerboeren vandaan kwamen wordt een plan opgezet. Daar komen de ideeen vandaan
Wij hier met onze rijkdom zouden dat op ons gemakkie met de juiste mensen, ook kunnen doen.
Dus ben ik het met Hans eens om ons eens te dwingen de andere kant van de zaak eens te bekijken. Vele ouderen hebben zullen daar moeite mee hebben, maar ik denk dat er genoeg daadkracht over blijft