Linde.
Moderator: maartenkleijne
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Re: Linde.
Dag Ad ik weet dat dit je tegen staat maar de bijen hebben allemaal twee emmertjes bij om vol te doen en ze vliegen de heel de morgen en avond.
Ik begrijp dat je jaloers bent maar ik kan het ook niet helpen dat de bijen zo massaal op de linde vliegen, of halen ze alleen maar stuifmeel??????
Je zou ze moeten horen zoemen, het klinkt als muziek in mijn oren.
Tinus Kolsters
't Bakhuis
Ik begrijp dat je jaloers bent maar ik kan het ook niet helpen dat de bijen zo massaal op de linde vliegen, of halen ze alleen maar stuifmeel??????
Je zou ze moeten horen zoemen, het klinkt als muziek in mijn oren.
Tinus Kolsters
't Bakhuis
-
- Aantal volken: 30
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Hier begint de linde nu ook voorzichtig te bloeien! Hoe ruikt et rondom de kasten als er linde nectar binnen komt? Die herken ik nog niet.. ik ruik zeker een lichte nectar lucht rondom de kasten dus.. vandaag is er zeker wat binnengekomen.
groet Rene
groet Rene
-
- Imker sinds: 1973-1974
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Sinds gistermiddag wordt hier in Amsterdam de linde ook weer bestormt.De bomen"gonzen" weer!!!!
Petro
Petro
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Ook in Oegstgeest - Leiden beginnen de linde bloemen open te gaan maar ja begin vande niddag weer westen wind - van zee.
!Hans.
- Kroese
- Imker sinds: 1977
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Ook in Apeldoorn was het vanavond laat nog een drukte van belang, en mijn BF bijen waren flink aan het ventileren.
Hopen dat het nog een hele tijd zo blijft.
Hopen dat het nog een hele tijd zo blijft.

https://home.kpn.nl/buckfast/ ( pedigrees)
https://home.kpn.nl/kroese.001/ (K-Teelt + KI )
https://www.youtube.com/user/buckfastimker
- Barbapapa
- Contacteer:
Hier in Heerewaarden bloeit de Linde zeker een week.
Echter heeft het vanaf begin Mei net 4mm geregend, veel te weinig
Gr,B
Echter heeft het vanaf begin Mei net 4mm geregend, veel te weinig

Gr,B
- semar
- Imker sinds: 1975
- Aantal volken: 9
- Bijenras(sen): buckfast
- Contacteer:
remolen schreef:Hier begint de linde nu ook voorzichtig te bloeien! Hoe ruikt et rondom de kasten als er linde nectar binnen komt? Die herken ik nog niet.. ik ruik zeker een lichte nectar lucht rondom de kasten dus.. vandaag is er zeker wat binnengekomen.
groet Rene
bij mij in de baarsje moet de linde nog open gaan. ze hebben wel feest op de braam en distel

Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
- semar
- Imker sinds: 1975
- Aantal volken: 9
- Bijenras(sen): buckfast
- Contacteer:
petro schreef:Sinds gistermiddag wordt hier in Amsterdam de linde ook weer bestormt.De bomen"gonzen" weer!!!!
Petro
woeps, sorry verkeerde cuitaat, in a<dam de baarsjes is de linde nog dicht
Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
- Jeroenvt
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): hele leuke
- Contacteer:
Ieder jaar gonst de linde in ons dorp, 300 lindes in een laantje langs de bijentuin, nooit bijen steeds hommels. Maar vanavond zag ik bijen op de linde 

- Bart de Coo
- Moderator
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Het laatste lindenieuws
Het gaat fan-tas-tisch!
Afgelopen woensdag mijn vier vegers die inmiddels flink op sterkte zijn honingkamers gegeven. Ik had maar 16 uitgebouwde raampjes, dus iedere veger kreeg er vier, verder aangevuld met kunstraat. Met sluitblokken zette ik ze op 16 ramen, dus 8X broedkamer en 8X honingkamer. Vanavond even voorzichtig gespiekt onder de dekplank:
In alle volken alle kunstraat volledig uitgebouwd en al flink gevuld met honing. Er liggen geen roosters in de kasten, maar de dracht is kennelijk zo heftig, dat iedere cel onmiddellijk met honing gevuld wordt: de koningin krijgt geen kans om te broeden in de honingkamer.
Op 10 juli ook hier in Dieren Landelijke Open Imkerijdag. Hebben we dan kakelverse lindehoning?
Zou zomaar kunnen!
Groet,
Bart
Het gaat fan-tas-tisch!
Afgelopen woensdag mijn vier vegers die inmiddels flink op sterkte zijn honingkamers gegeven. Ik had maar 16 uitgebouwde raampjes, dus iedere veger kreeg er vier, verder aangevuld met kunstraat. Met sluitblokken zette ik ze op 16 ramen, dus 8X broedkamer en 8X honingkamer. Vanavond even voorzichtig gespiekt onder de dekplank:
In alle volken alle kunstraat volledig uitgebouwd en al flink gevuld met honing. Er liggen geen roosters in de kasten, maar de dracht is kennelijk zo heftig, dat iedere cel onmiddellijk met honing gevuld wordt: de koningin krijgt geen kans om te broeden in de honingkamer.
Op 10 juli ook hier in Dieren Landelijke Open Imkerijdag. Hebben we dan kakelverse lindehoning?
Zou zomaar kunnen!
Groet,
Bart