LNV wordt weer bedankt !

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Plaats reactie
Kees Overeem
Contacteer:

LNV wordt weer bedankt !

Bericht door Kees Overeem »

Toen ik 2 jaar geleden met een deel van mijn bijen in het vervoersverbod Putten viel was ik als direkt betrokkene natuurlijk benieuwd wanneer er weer met de bijen mocht worden gereisd. Daartoe keek ik bijna dagelijks op de internetsite van het LNV omdat daar een direkte link is naar "bijenziekten" waar nog dezelfde dag een vervoersverbod wordt aangekondigd en waar ook de intrekkingen daarvan worden geplaatst. Toen de aankondiging van de opheffing van het vervoersverbod mij wat te lang duurde en ik een vraag daarover stelde aan het Ministerie, bleek het verbod al een hele tijd daarvoor te zijn ingetrokken. Voor het veel te laat plaatsen van het intrekkingsbericht werd excuus gevraagd en beterschap werd beloofd.
Nu ik als betrokkene vanwege bestuivingsactiviteiten met ongeduld zat te wachten op de intrekking van het vervoersverbod Asten en daartoe dagelijks weer de internetsite van het ministerie van LNV raadpleegde overkwam me warempel hetzelfde.
Van Kees van Holland hoorde ik dat er vanuit Asten weer volop werd gereisd en vroeg meteen aan LNV hoe dat zat.
Wat was er aan de hand? Vervoersverbod bleek al op 20 januari opgeheven maar vergeten om dat op de internetsite te zetten! ( vandaag hebben ze dat dus even snel gedaan) Internet is toch het snelle maar vooral gemakkelijke medium???
Bedankt!
leendert

Re: LNV wordt weer bedankt !

Bericht door leendert »

Volgens mijn informant worden berichten over AVB niet meer op de internetsite gepubliceerd maar alleen in de Staatscourant.
Als direct betrokkene in Asten heb ik ook zitten wachten op publicatie, terwijl mij al was medegedeeld (telefonisch) dat het vervoersverbod was opgeheven. Dus... voortaan in de Staatcourant kijken....
Maar waarom zat je op het bericht te wachten Kees?

Leendert van den Bosch
Kees Overeem
Contacteer:

Re: LNV wordt weer bedankt !

Bericht door Kees Overeem »

Het is zeker nog de bedoeling van LNV om dit soort berichten zo snel mogelijk op hun site te plaatsen. Na mijn vraag is dat ook ogenblikkenlijk gebeurt.
Mijn belang was dat volken van een imker uit Asten op hetzelfde fruitteeltbedrijf staan voor bestuiving.
Plaats reactie