groet

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Minne Bonnema.
Contacteer:

groet

Bericht door Minne Bonnema. »

Un sûn en goed bijenjier foar eltsenien yn 2003.
Jim tawinske fan Minne. Eko-bijker
wilde
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Contacteer:

Re: groet

Bericht door wilde »

Un sûn en goed bijenjier foar eltsenien yn 2003.
Jim tawinske fan Minne. Eko-bijker
Een goed bijenjaar 2003 zal wel toegewenst zijn.
Is de rest ook relevant? Daar begrijp ik namelijk niets van.
Ik ben dit dialect helaas niet machtig.

Ook mijn beste wensen aan allen.
Albert de Wilde
Romée van der Zee
Contacteer:

Re: groet

Bericht door Romée van der Zee »

Dag Minne en Albert,
Bedankt voor jullie nieuwjaarswensen.
Ik was vandaag nog in het heitelân (vaderland) bij een imker, die al 15 jaar niets anders deed tegen de varroa dan twee keer per jaar de Leeuwarder Courant tussen de verschillende broed- en honingkamers leggen. Voor zijn gevoel hielp het verwijderen van het oud papier, en misschien ook de inkt, tegen de varroa. Zijn bijenvolken zijn in ieder geval in goede conditie.
Maar ik dwaal af van wat ik eigenlijk wil zeggen.
Minne, je merkt dat het altijd irritatie oproept als er iets in onze tweede rijkstaal, het Frysk (Fries) op het forum geschreven wordt. Ik denk dat de grond hiervoor ontvalt, als we de Nederlandse vertaling er meteen bijgeven.
Het imkerforum is een Nederlandstalig discussieplatform. Als mensen in een andere taal met elkaar berichten zouden gaan uitwisselen, dan zou ik er zeker bezwaar tegen maken. Maar als iemand af en toe eens iets in zijn eigen taal zegt, jeetje, als dat niet kan!!

Het is net als bij vele discussies. Soms dwalen ze even af, naar een onderwerp dat weinig met bijenhouden te maken heeft. Geen probleem. Maar als het een discussie wordt, die niets meer met bijenhouden te maken heeft, dan wordt het tijd om bezwaar te maken.

Mocht Albert eens een toepasselijke imker-opmerking in Zeeuws dialect willen maken, graag.
Romée
Plaats reactie