Geslingerd !

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Erik
Contacteer:

Geslingerd !

Bericht door Erik »

Afgelopen dinsdag voor het eerst geslingerd, ik denk dat ik iets van 9 kilo honing heb gehaald van mijn 1e volk. Het viel mij op dat de honing wel erg bleek van kleur was. Ze staan in Groningen in het stadspark, waar niet veel bloemen staan, wel heel veel bomen.

Heeft iemand een idee waar die bleke kleur van kan zijn ?

De honing smaakt wel erg lekker en is behoorlijk zoet.:P

Tevens hoorde ik voor het eerst een tuter, daarna de doppen gebroken en 3 andere koninginnen in het volk laten lopen. Ik hoop dat de overgebleven koningin vandaag op bruidsvlucht gaat.

De kunstzwerm ontwikkeld zich ook erg goed, gelijk iets van 3 nieuwe kunstraten erbij gehangen.
Ben dus heel benieuwd hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen. Verder na afloop van de buckfastcursus van het Ielgat een F1 moer gekregen wat het totaal dus nu op 3 volken brengt (mits alles goed gaat natuurlijk). Voorlopig genoeg voor een beginnend imker.
Hans van der Post.
Moderator
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Contacteer:

Re: Geslingerd !

Bericht door Hans van der Post. »

Afgelopen dinsdag voor het eerst geslingerd, ik denk dat ik iets van 9 kilo honing heb gehaald van mijn 1e volk. Het viel mij op dat de honing wel erg bleek van kleur was. Ze staan in Groningen in het stadspark, waar niet veel bloemen staan, wel heel veel bomen.

Heeft iemand een idee waar die bleke kleur van kan zijn?

De honing smaakt wel erg lekker en is behoorlijk zoet.:P
Hier heb ik ook van verschillende volken van die lichte honing geslingerd. Het kan niet anders dan wilgenhoning zijn. De schietwilg wordt veel aangeplant als solitaere boom. Ze bloeien voor wilgen laat eind april begin mei.
Hans.
Erik
Contacteer:

Re: Geslingerd !

Bericht door Erik »

Dank voor de informatie Hans

Erik
Plaats reactie