Kent iemand de Lieteberg in Belgie?
Of wellicht een contactpersoon?
groeten,
Peter
De Lieteberg- larfjes halen.
Re: De Lieteberg- larfjes halen.
Peter, Absolute aanrader.
Bijen- en insecten-centrum De Lieteberg Zutendaal
Zuurbroekstraat 16
3690 Zutendaal
Tel. (089) 61 17 51
e-mail: raymond.lambie(APENSTAART)zutendaal.be
Initiatiefnemer:
Bijen- en insectencentrum De Lieteberg v.z.w.
Contactadressen:
'¢ Raymond Lambie,
Grijzenveldstraat 43, Zutendaal
Tel.: (089)71 64 45
'¢ Dienst Toerisme en Info.
Oosterzonneplein 1,
Zutendaal
Tel.: (089)61 17 51
Nobodies prefetc
Bijen- en insecten-centrum De Lieteberg Zutendaal
Zuurbroekstraat 16
3690 Zutendaal
Tel. (089) 61 17 51
e-mail: raymond.lambie(APENSTAART)zutendaal.be
Initiatiefnemer:
Bijen- en insectencentrum De Lieteberg v.z.w.
Contactadressen:
'¢ Raymond Lambie,
Grijzenveldstraat 43, Zutendaal
Tel.: (089)71 64 45
'¢ Dienst Toerisme en Info.
Oosterzonneplein 1,
Zutendaal
Tel.: (089)61 17 51
Nobodies prefetc
-
- Contacteer:
Van Raymond Lambie, beheerder bevruchtingstation De Lieteberg, Zutendaal, België, ontving ik onderstaand bericht:
Bij ons kan je gratis larfjes bekomen van een uitgelezen kweekkoningin. Dit is een K.I.-moer van de heer Henri Renson.
In de Lieteberg werken we niet met de zogenaamde aangeblazen doppen, maar geven we gratis larfjes. Mensen bieden zich dus aan met een teeltraam waar we larfjes in leggen.
Ook in de darrenvolken van het bevruchtingsstation zitten K.I.-moeren van dhr Renson. De koninginnenkweeklijn past perfect bij de darrenlijn.
In principe larven we over op vastgestelde zaterdagen tussen 11.00 en 11.30 uur. (31 mei, 7 juni, 14 juni en 28 juni).
De bijen waarover gesproken wordt zijn Carnica's en zeer zachtaardig, hebben een rustige raatzit en grote haaldrift. Zelf heb ik het station een aantal malen bezocht als bezoeker en daarbij de eigenschappen van de darrenvolken heel goed bekeken. Voor mij was het de eerste keer dat ik bijen zag die, wat betreft kenmerken, de vergelijking met bijen van Schier glansrijk konden doorstaan. Nu het verkrijgen van moeren van Schier tijdelijk is weggevallen, en ik mijn bijen toch niet te ver wil laten bastaardiseren, ga ik op een van de bovengenoemde dagen larven in De Lieteberg halen. Zutendaal is een dorp in Belgisch Limburg.
Mocht u met veel imkers tegelijk komen of een groter aantal larven willen hebben dat is het wellicht verstandig eerst even per e-mail contact op te nemen met de beheerder (Raymond.lambie@zutendaal.be)
Bij ons kan je gratis larfjes bekomen van een uitgelezen kweekkoningin. Dit is een K.I.-moer van de heer Henri Renson.
In de Lieteberg werken we niet met de zogenaamde aangeblazen doppen, maar geven we gratis larfjes. Mensen bieden zich dus aan met een teeltraam waar we larfjes in leggen.
Ook in de darrenvolken van het bevruchtingsstation zitten K.I.-moeren van dhr Renson. De koninginnenkweeklijn past perfect bij de darrenlijn.
In principe larven we over op vastgestelde zaterdagen tussen 11.00 en 11.30 uur. (31 mei, 7 juni, 14 juni en 28 juni).
De bijen waarover gesproken wordt zijn Carnica's en zeer zachtaardig, hebben een rustige raatzit en grote haaldrift. Zelf heb ik het station een aantal malen bezocht als bezoeker en daarbij de eigenschappen van de darrenvolken heel goed bekeken. Voor mij was het de eerste keer dat ik bijen zag die, wat betreft kenmerken, de vergelijking met bijen van Schier glansrijk konden doorstaan. Nu het verkrijgen van moeren van Schier tijdelijk is weggevallen, en ik mijn bijen toch niet te ver wil laten bastaardiseren, ga ik op een van de bovengenoemde dagen larven in De Lieteberg halen. Zutendaal is een dorp in Belgisch Limburg.
Mocht u met veel imkers tegelijk komen of een groter aantal larven willen hebben dat is het wellicht verstandig eerst even per e-mail contact op te nemen met de beheerder (Raymond.lambie@zutendaal.be)
-
- Contacteer:
Gisteren larfjes gehaald bij De Lieteberg in België. Omdat foto's meer zeggen dan woorden treft u hieronder enkele collages van dit bezoek aan. Ben heel benieuwd hoeveel larven het tot goede stammoeders in mijn volken zullen brengen. Wil nog wel even kwijt dat die Belgen daar fantastische mooie bijen hebben, bijen zoals ons eigen 'Schier'