Is er iemand die en foto vanmiddag genomen en met daarop een close-up van één van mijn bijen zou willen ontvangen, bekijken en mij vertellen welk ras het mogelijk betreft? De foto is 122kb.
Vast bedankt,
Ron van Mierlo
pc.direktservice@swipnet.se
Rassen?
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Re: Rassen?
Hierbij de foto van één van m'n hardwerkende bijen, Hans van der Post was zo vriendelijk om hem vandaag op de server te plaatsen en gaf alvast zijn mening.
Ron van Mierlo . . Zweden

Ron van Mierlo . . Zweden
-
- Contacteer:
Een uitgekristalliseerde Buckfastbij!
!Piet
!Piet
- wilde
- Imker sinds: 1980
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Jaren geleden (1991) had ik zulke bijen. De moer was een Zweedse Buckfast-import (BF lijn 424), via een adres in Limburg, die 'subdealer' van de Duitser Michael Mehler was. Dat dier was dagenlang onderweg geweest. Het was geen probleem en ze presteerde goed, maar gaf wel wat zwermerige F1 volken.
Ze was zeer licht van kleur en zeer fors van postuur met alleen aan de uiterste punt van het achterlijf een donkere plek. Ook de werksters waren zo, weliswaar iets minder licht maar ze leken veel op jouw bij. Het waren moeren die met het achterlijf over de raat sleepten, zo groot waren ze.
Al mijn latere Buckfastmoeren waren donkerder.
Groetend, Albert
Ze was zeer licht van kleur en zeer fors van postuur met alleen aan de uiterste punt van het achterlijf een donkere plek. Ook de werksters waren zo, weliswaar iets minder licht maar ze leken veel op jouw bij. Het waren moeren die met het achterlijf over de raat sleepten, zo groot waren ze.
Al mijn latere Buckfastmoeren waren donkerder.
Groetend, Albert
-
- Imker sinds: 1997
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Carnica, mellifera, bastaard
- Contacteer:
ik heb je foto ook binnen, merci.
ik sluit me bij bovenstaande heren aan. Buckfast, met meer italiaans bloed of geselecteerd op geel of toevallig heel geel.
groet,
Lennard
ik sluit me bij bovenstaande heren aan. Buckfast, met meer italiaans bloed of geselecteerd op geel of toevallig heel geel.
groet,
Lennard