Misbruik E-mail adressen
- Leo van der Heijden
- Contacteer:
Misbruik E-mail adressen
Misbruik van E-mail adressen voor het verspreiden van virussen.
De laatste dagen krijg ik steeds meer E-mail berichten met een attachment wat een virus bevat. De laatste dagen zijn de afzenders leden van het imkerforum.
Vandaag een E-mail ontvangen van Frits Dalm met de melding 'Your important document, correction is finished!'
De laatste dagen krijg ik steeds meer E-mail berichten met een attachment wat een virus bevat. De laatste dagen zijn de afzenders leden van het imkerforum.
Vandaag een E-mail ontvangen van Frits Dalm met de melding 'Your important document, correction is finished!'
- wilde
- Imker sinds: 1980
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Re: Misbruik E-mail adressen
Leo, mijn E-mail wordt gescand door mijn kabelprovider. Dat kost 0,50 cent per maand. Een schijntje dus, want ik heb nooit meer virussen.
Ik krijg overigens wel zeer veel SPAM-mail, ondanks de scan die daarop ook wordt toegepast: gemiddeld toch nog 30 of meer per dag.
Groetend, Albert
Ik krijg overigens wel zeer veel SPAM-mail, ondanks de scan die daarop ook wordt toegepast: gemiddeld toch nog 30 of meer per dag.
Groetend, Albert
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Henk Klok kan het vast nog beter uitleggen maar de mail adressen van het forum zijn versleuteld. Behalve die, die zomaar als mailadres in de tekst staan dat is net zo iets als "De Kleren van de Keizer" Naakt dus!:D
Leo ik heb nog geen " mail" van een van de leden van het forum ontvangen, behalve van die, die ik zelf eerst een mail gestuurd heb.
Virussen worden bij mij afgevangen, alles! door een gekocht program.
Hans.
Leo ik heb nog geen " mail" van een van de leden van het forum ontvangen, behalve van die, die ik zelf eerst een mail gestuurd heb.
Virussen worden bij mij afgevangen, alles! door een gekocht program.
Hans.
- Leo van der Heijden
- Contacteer:
Beste Hans en Albert,
Ik weet ook niet of de E-mail adressen van het Forum gebruikt worden of dat het toevallig adressen zijn van mensen die ik ook van het forum ken. Mogelijk dat de adressen op een andere manier zijn bemachtigd. Ik heb een gratis anti virus programma van het internet. 'AVGuard'
Ik weet ook niet of de E-mail adressen van het Forum gebruikt worden of dat het toevallig adressen zijn van mensen die ik ook van het forum ken. Mogelijk dat de adressen op een andere manier zijn bemachtigd. Ik heb een gratis anti virus programma van het internet. 'AVGuard'
Leo,
er zijn virussen die een mailadres gebruiken zonder dat de zogenaamde afzender schuldig is aan het versturen van de mail, zgn. spoofs. Meestal wordt zo'n adres van internet gehaald, of uit een adresboek (Outlook is berucht) van iemand die (mogelijk) met het virus besmet is. Vaak zijn het zelfs ook niet bestaande adressen.
Plaats nooit zomaar een onversleuteld e-mailadres op een site of op een forum.
Sinds ik webbeheerder van bijenhouden.nl ben krijg ik ook deze virus en spam e-mails, van allerlei afzenders. Ik laat deze 'afvangen' door mijn eigen mailprogramma.
Ik heb voor deze site een anti-virus/spamprogramma ingesteld voor in - en uitgaande mail, maar of dit afdoende is vraag ik mij sterk af. Vandaag las ik dat 80% van de huidige mail spam of virusmail is.
Zoals je zelf al schrijft: nooit openen en gewoon weggooien, ook al komen ze van schijnbaar bekende mensen. Zonder herkenbaar persoonlijke aanhef nooit vertrouwen.
Groet!,
Henk
(p.s.: Apple computers hebben tot nu toe geen last van deze virussen, wel van de mailbulk. Maar dit terzijde.)
er zijn virussen die een mailadres gebruiken zonder dat de zogenaamde afzender schuldig is aan het versturen van de mail, zgn. spoofs. Meestal wordt zo'n adres van internet gehaald, of uit een adresboek (Outlook is berucht) van iemand die (mogelijk) met het virus besmet is. Vaak zijn het zelfs ook niet bestaande adressen.
Plaats nooit zomaar een onversleuteld e-mailadres op een site of op een forum.
Sinds ik webbeheerder van bijenhouden.nl ben krijg ik ook deze virus en spam e-mails, van allerlei afzenders. Ik laat deze 'afvangen' door mijn eigen mailprogramma.
Ik heb voor deze site een anti-virus/spamprogramma ingesteld voor in - en uitgaande mail, maar of dit afdoende is vraag ik mij sterk af. Vandaag las ik dat 80% van de huidige mail spam of virusmail is.
Zoals je zelf al schrijft: nooit openen en gewoon weggooien, ook al komen ze van schijnbaar bekende mensen. Zonder herkenbaar persoonlijke aanhef nooit vertrouwen.
Groet!,
Henk
(p.s.: Apple computers hebben tot nu toe geen last van deze virussen, wel van de mailbulk. Maar dit terzijde.)
Henk heeft gelijk, het wordt veroorzaakt door een internetworm die zich verspreidtMisbruik van E-mail adressen voor het verspreiden van virussen.
via e-mail. De afzender: [spoofed, = nep. Het betreft niet het e-mailadres van de werkelijke afzender, maar van een willekeurig e-mailadres aanwezig in het adressenboek van het getroffen systeem.]
Bagle.z is bv een mass-mailer internetworm die zich verspreid via e-mail en gedeelde netwerkbronnen. (o.a. Kazaa)
De grootste schade-component van dit virus is het openzetten van poort 2535 waardoor kwaadwillenden toegang kunnen krijgen tot het systeem.
Dus niet de leden van het imkerforum zijn verantwoordelijk, maar je*(het) adresboek.
Mijn eerste adres in het adresboek is !000 zonder adres xxx@xxx.NL.
Deze komt als eerste in de lijst te staan en produceert een error als er een mailtje naar gestuurd wordt. Hierna stopt de verdere verzending en daarmee de verspreiding van het virus.
Of het werkelijk helpt weet ik niet.
Vriendelijke groet,
Harry
*Ik bedoelde niet jouw
- Leo van der Heijden
- Contacteer:
Harry ik denk niet dat mijn adresboek daar verantwoordelijk voor is. Veel van de adressen die mij bereiken met een virus komen niet in mijn adresboek voor. Het is natuurlijk best mogelijk dat de adressen uit adresboeken komen van willekeurige gebruikers van het forum en niet van het forum zelf.Geplaatst door hkeijzer, Dus niet de leden van het imkerforum zijn verantwoordelijk, maar je adresboek.
Harry
Groet Leo.
-
- Contacteer:
Er is zeer waarschijnlijk een geregistreerde forumbezoeker besmet met een virus. Deze persoon heeft niet alleen Frits Dalm en Leo vd. H. in zijn adresboek staan maar ook mijn email adres en dat van Hennie Oes en Henk Noppe.
Ik kreeg afgelopen week een paar emails binnen die afkomstig leken te zijn van Hennie Oes en Henk Noppe. Er stond echter een nummer voor hun naam, Ik kan niet meer precies herinneren hoe het adres eruit zag want ik heb ze al ongelezen weggegooid.
Ik raad iedereen aan om op dit moment geen bijgesloten documenten te openen die je per email ontvangt en zorg in iedere geval voor een zeer recente virusscanner op je PC.
groet,
Hennie
Ik kreeg afgelopen week een paar emails binnen die afkomstig leken te zijn van Hennie Oes en Henk Noppe. Er stond echter een nummer voor hun naam, Ik kan niet meer precies herinneren hoe het adres eruit zag want ik heb ze al ongelezen weggegooid.
Ik raad iedereen aan om op dit moment geen bijgesloten documenten te openen die je per email ontvangt en zorg in iedere geval voor een zeer recente virusscanner op je PC.
groet,
Hennie
-
Leo,
Ik heb inderdaad dat wormvirus op mijn pc
gehad, maar die is ruim een maand geleden
verwijderd. Dat virus is ook hinderlijk voor
de "bezitter", je krijg iedere keer meldingen
van niet te verzenden mails
Daar jij niet in mijn adresboek staat, moet het
mailtje door een ander onbewust verzonden zijn.
Een paar dagen geleden weer mijn pc laten nazien
door scanner, ik ben het in iedergeval niet geweest.
mvrgr Frits
Frits
Ik heb inderdaad dat wormvirus op mijn pc
gehad, maar die is ruim een maand geleden
verwijderd. Dat virus is ook hinderlijk voor
de "bezitter", je krijg iedere keer meldingen
van niet te verzenden mails
Daar jij niet in mijn adresboek staat, moet het
mailtje door een ander onbewust verzonden zijn.
Een paar dagen geleden weer mijn pc laten nazien
door scanner, ik ben het in iedergeval niet geweest.
mvrgr Frits
Frits