Doordat ik aan koninginnenteelt ben begonnen stuit ik op het volgende probleem: HOE HERKEN IK EEN JONGE KONINGIN in een klein volk, ze lijkt heel veel op de bijen kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten eventueel aangevuld met een foto?????
CROY
Koningin
Moderator: Hans van der Post.
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Re: Koningin
croy,
Daar hoeft geen foto of beschrijving aan te pas te komen: als je ze ziet, weet je: dat is ze.!! Toch een kenteken hebben: lang achterlijf; de vleugels komen ruim halverwege en niet verder.
hennie oes

Daar hoeft geen foto of beschrijving aan te pas te komen: als je ze ziet, weet je: dat is ze.!! Toch een kenteken hebben: lang achterlijf; de vleugels komen ruim halverwege en niet verder.
hennie oes

Kijk op de 'Jeugd' link (flash benodigd), en klik daar op de bij linksboven, dan kun je een koningin, een werkster en een dar onder elkaar zien staan. Met je muis eroverheen gaan maakt ze duidelijker zichtbaar.
Een jonge koningin ziet er niet anders uit dan een oudere koningin (in grootte tenminste niet, misschien wat gehavender...). Let op een groepje bijen dat om haar heen staat, de hofstaat, zo zou je haar misschien kunnen vinden.
Groet!,
Henk
Een jonge koningin ziet er niet anders uit dan een oudere koningin (in grootte tenminste niet, misschien wat gehavender...). Let op een groepje bijen dat om haar heen staat, de hofstaat, zo zou je haar misschien kunnen vinden.
Groet!,
Henk
- wilde
- Imker sinds: 1980
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Croy, misschien valt je dit nog op: werksters en darren hebben zwarte poten, koninginnen hebben bruine poten.
Albert
Albert