Hij belde me op.
'Ja, met XYZ meneer Van Tongeren, kunt u 10 BK-raampjes met zaagsnede voor me klaarmaken? Zojuist is er een zwerm getrokken in een van mijn kasten die al jaren leeg staan, en nu wil ik weer eens gaan beginnen met zo'n volkje!'
'Goeie God, dacht ik, de hele morgen geslingerd en nu dit nog; kan mijn lijf dit nog wel aan?'
' Eh..ja, dat kan wel' kon ik uitbrengen.
'Morgen kom ik ze dan wel ophalen', zei ie, 'alvast bedankt!'
Ik begon te klussen met drie gloednieuwe houten bundeltjes en de stoffeerdershamer van mijn pa. De motoriek in de handen functioneerde nog prima en ik kreeg er plezier in. Na 59 minuten had ik tien ramen met draad tot leven gewekt en vervolgens moest het kunstraat er in gegoocheld worden. Het verwarmde wielspoortje volgde de weg van het roestvrijstalen draadje en het liep als een trein. Na 31 minuten was alles klaar.
De volgende dag kwam XYZ en ik liet hem de rekening zien.
Het houtwerk kost 8,65 euro; tien wasplaatjes zijn 4,15 euro en ik heb er anderhalf uur aan gewerkt tegen 14 euro per uur; dat wordt totaal dus 33,80 euro.
'Het ziet er prachtig uit', zei hij en legde 35 euro neer. 'Laat maar zitten zo.'
Zoooo...dacht ik. Tien raampjes voor 77 gulden !
10 BK-raampjes met kunstraat
-
-
- Contacteer:
Re: 10 BK-raampjes met kunstraat
Frans,
..... en wat voor kostprijs moet zo'n volk (maar dan geen aangevlogen zwerm) straks op de bijenmarkt in Uddel en/of Veenendaal dan wel opbrengen?
Piet
..... en wat voor kostprijs moet zo'n volk (maar dan geen aangevlogen zwerm) straks op de bijenmarkt in Uddel en/of Veenendaal dan wel opbrengen?
Piet
-
- Contacteer:
Piet,
Kunnen we nu de conclusie trekken dat de hoge prijzen voor volken de laatste jaren door Frans z'n timmerwerk, insmeltkunst en draadspanacrobatiek veroorzaakt worden?[:)]
Kunnen we nu de conclusie trekken dat de hoge prijzen voor volken de laatste jaren door Frans z'n timmerwerk, insmeltkunst en draadspanacrobatiek veroorzaakt worden?[:)]
-
Hoi Maarten, hoi Piet,
Kom eens langs als je je erfenis wilt minimaliseren !
Kom eens langs als je je erfenis wilt minimaliseren !
-
- Contacteer:
Ja, vandaar !
..... en komt de imker te sterven
..... dan valt er niets te erven.
!Piet
..... en komt de imker te sterven
..... dan valt er niets te erven.
!Piet