Ik heb een snelkoppeling van dit forum op mijn bureaublad geplaatst. Deze snelkoppeling verschijnt dan met een bij als icoon. Af en toe dan is echter het icoon gewoon weer de e net als bij het icoon van internet-explorer.
Ik maak dan weer een nieuwe snelkoppeling om het bijtje weer terug te krijgen. Dit lukte me deze keer niet. Ik weet niet wat de oorzaak is.
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
Met vriendelijke groet,
Wim
icoon niet altijd zichtbaar
- Wim Joosten
- Erelid
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 1
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: icoon niet altijd zichtbaar
Wim,
het icon (favicon.ico) dat bijenhouden in de adresbalk gebruikt is een ander icoon dan gebruikelijk bij windows. Dat zou 't probleem kunnen zijn. Waarom het nu niet meer wil lukken zou ik niet weten. Misschien moet je zelf een icon maken/plaatsen op jouw computer en daarnaar linken.
(Je kon voorheen onder windows met paint een .bmp maken en de extensie na het bewaren zelf veranderen in .ico, ik weet niet of dat nog steeds kan.)
Groet,
Henk
heb 't bericht verplaatst)
het icon (favicon.ico) dat bijenhouden in de adresbalk gebruikt is een ander icoon dan gebruikelijk bij windows. Dat zou 't probleem kunnen zijn. Waarom het nu niet meer wil lukken zou ik niet weten. Misschien moet je zelf een icon maken/plaatsen op jouw computer en daarnaar linken.
(Je kon voorheen onder windows met paint een .bmp maken en de extensie na het bewaren zelf veranderen in .ico, ik weet niet of dat nog steeds kan.)
Groet,
Henk
heb 't bericht verplaatst)
-
- Contacteer:
Henk,
Je kunt een bmp niet zonder meer hernoemen naar ico.
Wim,
De reden dat het icoontje niet zichtbaar blijft is waarschijnlijk omdat het in de "temporary internet files" directory is opgeslagen. Die wordt afhankelijk van je instellingen regelmatig geschoond.
De handigste manier om het icoontje permanent te maken is het downloaden van: http://www.bijenhouden.nl/favicon.ico, op je harddisk opslaan en daarna in de snelkoppeling dit icoontje gebruiken.
groet,
Hennie
Wim,
De reden dat het icoontje niet zichtbaar blijft is waarschijnlijk omdat het in de "temporary internet files" directory is opgeslagen. Die wordt afhankelijk van je instellingen regelmatig geschoond.
De handigste manier om het icoontje permanent te maken is het downloaden van: http://www.bijenhouden.nl/favicon.ico, op je harddisk opslaan en daarna in de snelkoppeling dit icoontje gebruiken.
groet,
Hennie
- Wim Joosten
- Erelid
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 1
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties. Hennie, ik heb je advies opgevolgd. Bedankt.
Met vriendelijke groet,
Wim
Met vriendelijke groet,
Wim
Oh, wist ik niet, ik deed dat eertijds, toen ik windows 95 gebruikte, altijd om eigen iconen te maken, werkte toen wel.Henk,
Henk
-
- Contacteer:
Mogelijk heeft het ooit gewerkt, ik heb het nooit geprobeerd.
Tegenwoordig kunnen er 16x16 en 32x32 plaatjes in een enkele ico-file worden opgeslagen, een van de kleuren van de ico kan tranparant zijn zoals bij een gif.
Allemaal eigenschappen die door het bmp formaat niet worden ondersteund.
groet,
Hennie
Tegenwoordig kunnen er 16x16 en 32x32 plaatjes in een enkele ico-file worden opgeslagen, een van de kleuren van de ico kan tranparant zijn zoals bij een gif.
Allemaal eigenschappen die door het bmp formaat niet worden ondersteund.
groet,
Hennie