Hoe krijgen we de drachtplantengids compleet ?

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Plaats reactie
heidecap
Contacteer:

Hoe krijgen we de drachtplantengids compleet ?

Bericht door heidecap »

Hallo redactie of wie dan ook,

Ik heb zojuist de drachtplantengids bekeken. Dit lijkt me een schitterend middel om het Nederlandse plantenaanbod onder de aandacht te brengen ...
Maaar, ik zie dat er hier en daar nogal wat fotootjes van planten ontbreken.
het "simpele" Kaasjeskruid, bijvoorbeeld. Roept u maar en u krijgt van mij de foto's.
En, zo zijn er waarschijnlijk nog veel meer forum-deelnemers die graag plaatjes of andere kennis ter beschikking willen stellen ten behoeve van de "drachtplantengids".
Hoe gaat e.e.a. in z'n werk ??
Is het mogelijk foto's of anderzijds in te sturen aan de redactie van de "drachtpantengids" of is dit voorbehouden aan een select gezelschap ?

Ik hoor het graag, Thomas
Hans van der Post.
Moderator
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Contacteer:

Re: Hoe krijgen we de drachtplantengids compleet ?

Bericht door Hans van der Post. »

We hebben het kaarsjeskruid al in de lijst opgenomen maar door verschillende oorzaken o.a. we houden ook bijen[:)]komen de "wiskids" Hennie en Henk pas de komende herfst en winterseizoen toe aan het zichtbaar maken van de bijna 500 afbeeldingen. Zelf moet ik ook daaraan mijn bijdrage leveren.
Hans.
J A Verwijmeren
Contacteer:

Bericht door J A Verwijmeren »

Hallo Hans
Ik zag dat er b.v. bij Balsamien wat onjuistheden staan, worden deze ook bijgewerkt?
Voor stuifmeel en dergelijke als daar behoefte voor is van de Basamien kan ik er wel voor zorgen.

Jack
heidecap
Contacteer:

Bericht door heidecap »

Jack, super, weer iemand die zijn diensten aanbiedt. !

Zou het voor alle forumdeelnemers nou niet prettig zijn om te weten wat er nog ontbreekt, zodat we met z'n allen de drachtplantengids compleet kunnen maken ?
Henk Klok

Bericht door Henk Klok »

Dat zou wel handig zijn om te weten Thomas.
Ik heb me in het verleden niet met de bestanden van de drachtplanten beziggehouden, dus kan je op dat gebied niet wijzer maken.
De gids zou in geheel vernieuwde vorm opnieuw uitkomen, met zoekmogelijkheid via bladvorm etc., maar helaas is dit project (door verschillende oorzaken zoals Hans al schreef) op dit moment even stil komen te staan.
Misschien kan Hans een lijst tevoorschijn halen?
groet,
Henk
Plaats reactie