In de rubriek vraag en aanbod kun je soms aflezen, hoe imkers over van alles en nog wat verzamelingen aanleggen; zo geeft deze weken Frans blijk een schier onuitputtelijke verzameling boeken over imkeren en bijen te hebben.
Ook ikzelf kan geen boek, vooral als het over de oude imkerij gaat, laten liggen.
Onlangs kreeg ik vreselijke koopimpulsen toen ik op een duitse internetveiling zomaar verloren de volgende titel tegenkwam:

Toen ik de naam Huber zag, sloeg onmiddellijk de stress toe; het kon toch niet waar zijn, dat het beroemde boek van Huber zomaar op mijn pad kwam, de blinde imker, die de bruidsvlucht van de moer ontdekte; die een kast in boekvorm had, waarvan de ramen op de goede afstand zaten; die begreep, dat de wasmot de raten aantastte. Huber overleed in 1832 en dit boek was uit 1873; maar goed het was tenslotte een vierde druk.
Ik keek niet verder; de veiling zou nog vier dagen zijn en de prijs stond op € 10,- ; ik ging eroverheen met € 5,- in de hoop verder iedere bieder af te schrikken. Helaas, ik kreeg een concurrent die de prijs bleef opdrijven: ik heb hem 100 bijensteken toegewenst en hij mij waarschijnlijk. Bij de laatste electronische hamerslag was het boek van mij!! De verkoper feliciteerde mij herzlich en na betaling van de kosten kreeg ik het toegezonden.
Schrijver: Ludwig Huber'¦: 'mijn'