hennie oes

Hoe kom je in godsnaam aan zo'n larie. Zwermen betekenen in deze tijd verlies aan haalkracht, werk op ongepast ogenblik, doppen breken (en vergeten) en nog veel meer ongemakken. Er zijn genoeg gemakkelijke werkwijzen waarbij het zwermen tot een absoluut minimum beperkt blijft.Jelte Pieter Dijkstra schreef:
Nu kun je bij elke kast een zwerm of zelfs meerdere af laten komen, Het is past veel meer in deze tijd.
Ik ben het hier mee oneens. Ik dnek dat ik mijn bijen prima aanvoel en houd me het recht voor om bijna eindeloos te manipuleren met bijen. Bovendien vind ik onze bijen erg gedomisticeerd, zodat van natuurlijke bijen geen sprake meer is.Als je geen tijd of plaats meer hebt voor die diertjes, laat ze dan zoemen in het bos en geef haar aan de natuur terug; bijen zullen zich nooit kunnen plooien naar de grillen van de imker die niet meer aanvoelt, wat haar eigenlijke aard en habitat is. je kunt van wolven geen schoothondjes maken en van tijgers geen lieve poesjes voor de kachel; de bij is nu eenmaal niet voor de imker geschapen.
Accoord.Hoe kom je in godsnaam aan zo'n larie. Zwermen betekenen in deze tijd verlies aan haalkracht, werk op ongepast ogenblik, doppen breken (en vergeten) en nog veel meer ongemakken. Er zijn genoeg gemakkelijke werkwijzen waarbij het zwermen tot een absoluut minimum beperkt blijft.
Jelte,Bovendien vind ik onze bijen erg gedomisticeerd, zodat van natuurlijke bijen geen sprake meer is.
Zeker 1 april???:D:D:D:D:D:D:D:D:DEr komt een demonstratiedag speciaal voor niet Hongaarse imkers in april.
Dat is opmerkelijk, ik snap even niet hoe ze dat een twee voor elkaar fabriceren.de buitenste twee raten draaien niet
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten