Weet iemand waar ik de samenstelling van mijn honing kan laten analyseren?
Alvast bedankt.
Lud Uitdewilligen
Honinganalyse
Moderator: Hans van der Post.
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Re: Honinganalyse
Voor België kan ik hier een antwoord op geven. Dit is het informatiecentrum voor de bijenteelt te Gent. Er is dan wel haast bij. Alle stalen (uitgezonderd heide) moeten voor 1 augustus binnen gebracht zijn.
mvg
buckfast_beekeeper
mvg
buckfast_beekeeper
Ik zou dat ook graag willen weten. Mijn bijtjes staan aan de rand van de polder, dicht bij de Biesbosch en ik heb geen idee op wat voor bloemen ze vliegen. Ik heb pas begin augustus voldoende verzegelde honing om te slingeren (voor half juli halen ze nauwelijks wat).luduitdewilligen schreef:
Weet iemand waar ik de samenstelling van mijn honing kan laten analyseren?
[;)]
Bedet
http://www.bijenkast.nl
-
- Contacteer:
Ik analyseer honingen, soms in samenwerking met de VBBN. Alleen heb ik er de komende 5 à 6 weken geen tijd voor wegens een grote renovatie van mijn keuken. Daardoor zal ik 's avonds te weinig concentratie kunnen opbrengen om de analyse goed te doen. Maar daarna zal ik het tegen een kleine vergoeding voor je kunnen doen.
(Ja Ed, ben momenteel aan jouw preparaten bezig).
(Ja Ed, ben momenteel aan jouw preparaten bezig).
Hoi Els,Els Kleijnendorst schreef:
Maar daarna zal ik het tegen een kleine vergoeding voor je kunnen doen.
Begrijp ik goed, dat je met zo'n honinganalyse kunt vaststellen op welke bloemen de dames vliegen? Zou je dan voor mij ook zo'n analyse kunnen doen. Natuurlijk tegen vergoeding en wanneer je daar tijd voor hebt? Misschien kun je me tegen die tijd even prive mailen hoe je eea geregeld wilt hebben?
Groetjes,
Bedet
http://www.bijenkast.nl
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Wel gemakkelijk zo'n honinganalyse![:)] Het is zeeeeer rustgevend om eens in het "veld" te gaan kijken waarop bijen vliegen.[:p]
Hans
Hans