Hallo allemaal,Jelte Pieter Dijkstra schreef:
Een tijdje geleden waarschuwde ik voor voedseltekort. Met al die natheid is het erg schraal momenteel.
Zie:
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5162
Jonge volken kunnen binnen de kortste keren ondervoed raken. Nigeriaanse toestanden zijn het gevolg. De foto's wijzen daarop. Bijen liggen op een hoopje in de kast in plaats van erbuiten. Waren het jonge volken?? Het gebeurt je een maal en nooit weer, moet je maar denken.
jp
Hartelijk dank voor het lezen en reageren!
Een en ander lezende en op een rij zettend kom ik tot de conclusie dat ik te laks ben geweest met voercontrole en tijdig ingrijpen daarop. Spuitschade vond ik in eerste instantie aannemelijk omdat de massale sterfte in de kast heeft plaatsgevonden en ik aannam dat een hongerend volk af zou vliegen ipv. te blijven en een hongerdood te sterven.
Maar spuitschade zou ook weer niet te verklaren zijn omdat er ook andere volken bijstonden die er wel doorheen zijn gekomen. Deze hebben dus iets meer voer in voorraad gehad kan ik nu concluderen. In geval van spuitschade zouden deze waarschijnlijk ook het loodje hebben gelegd.
Dus... een harde les voor mij met een desastreus gevolg voor de volken. Ik heb nog een handje levend van de ramen kunnen tikken in een drieramer met suikerwater erop. Nu maar hopen dat ze het redden.
Allen bedankt voor de reacties.
Mark