Zo even de vorderingen van de R.Kast No 2
Voor de trommel heb ik een stuk PVC gebruikt van 40 rond en 8mm dik op maat gezaagd en in de Segerber gezet. Let op met deze constructie kunnen er maar 9 ramen in.
De buis heb ik zolaag mogelijk heel gelaten. Er moet een centimeter of twee van het bovenrandje afgesneden worden. Anders wordt hij net iets te hoog. Voorts heb een houten bodem (10mm multiplex) eronder aan vast geschroefd met een opening voor de uitlaat naar de vliegplank zo je ziet ook een paar steunen ,om het stevig te maken.

Het draaigedeelte is wel wat ingewikkelder In de kastzijwand heb 2 kogellagers met steun gemaakt,waar door heen een asje (8 mm) daar op een zijwant van 10 mm met versteviging en inkepingen voor de dragers . Op de metalen dragers komen nu de afstand repen. Daarna wordt de maat genomen voor de ramen. Deze ga ik ook maken van PVC en een mal om ze op maat en goed rond te krijgen Nu is het zo,als de ramen niet 100 % rond zijn is voor mensen soms niet te verteren, maar zal de bijen een rotzorg zijn.

Hierna ga ik er nog een maken maar dan zonder trommel. Eerst komt nu de aandrijving hier van moet ik nu 3 maken
Ik vertel wel hoe het is afgelopen.Er is een spreekwoord wat zegt Alles wat je niet in de etalage ziet, moet je binnen vragen. Dus vraag gerust.
Bertus