Nieuwe polls?

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Plaats reactie
Piet Jager
Contacteer:

Nieuwe polls?

Bericht door Piet Jager »

Dag Hennie,

Ik krijg de laatste tijd wat meldingen over bijensterfte met een verzoek of ik daar geen onderzoek naar kan doen via een poll. Met onderzoek bedoelen ze niet direct de oorzaken, maar meer de aantallen c.q. het percentage bijensterfte in de winter 2005/2006.

De huidige polls werken slechts in de marge, omdat ze niet in het directe gezichtsveld liggen van de forumleden en je apart moet inloggen.

Zou er niet iets beters en eenvoudigers op gevonden kunnen worden?

Aangezien het bij volksterfte in eerste instantie gaat om de aantallen en percentages en niet direct om de oorzaken, rassen, etc., heb ik mbt de uitwintering slechts 3 vragen aan de forumleden.

1. Hoeveeel dode volken had u na de inwintering per 1 april 2006?
2. Hoeveel volken zijn er nog in leven per 1 april 2006?
3. Hoeveel volken redden het daarvan volgens u niet?

Aan de hand hiervan kun je het aantal deelnemers, het aantal ingewinterde volken en het sterftepercentage uitrekenen. Elk kan zijn eigen volksterfte dan afzetten tegen het forumgemiddelde. Het kan elk jaar heel gemakkelijk opnieuw worden berekend en worden vastgesteld. Misschien is er iets te maken in de rubriek 'Vraag en Antwoord' of nog beter een aparte rubriek 'polls' of nog liever 'stemmachine'.

We hebben nog wat tijd. Misschien wil je er nog eens over nadenken?

Een hartelijke groet,

!Piet
Piet Jager
Contacteer:

Re: Nieuwe polls?

Bericht door Piet Jager »

Voor de goede orde en een juiste uitslag het volgende:

Tussen 1 en 2 moet een relatie bestaan. 1 en 2 is samen 100%
Tussen 2 en 3 moet ook een relatie bestaan. (3) : 1% van (2)

!Piet
Plaats reactie