Nou Frits je bent een geluksvogel.
een paar weken geleden was ik in een stukje bos bij Meersssen net west van de A-2.
En beekje erdoor en ouderwets veel van alle soorten bosbloemen, inclusief natuurlijk daslook.
een veelheid aan bloemen van het vroeg voorjaar tot en met augustus. ik dacht; hier zou ik wel willen wonen met mijn bijen.
En de Duitse zwijnen gaan natuurlijk nooit het spoor én de A2 oversteken.
Voorjaar in de heemtuin
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: Voorjaar in de heemtuin
Frits,
Bij mij zijn alle voordelen van Daslook bekend,en gebruik die dan ook om bijvoorbeeld kale eentonige hoge heester/bosplandsoen vakken,met alleen brandnetels en fluitekruid en zo, te Infecteren met
Daslook en voor de aardigheid doe ik daar ook wat vogelmelk bij,want daar heb ik ook genoeg van en deze kombinatie is voor bijen mischien een aanvulling bij hoge nood, en wat variatie in het openbaar groen
Æ.
Bij mij zijn alle voordelen van Daslook bekend,en gebruik die dan ook om bijvoorbeeld kale eentonige hoge heester/bosplandsoen vakken,met alleen brandnetels en fluitekruid en zo, te Infecteren met
Daslook en voor de aardigheid doe ik daar ook wat vogelmelk bij,want daar heb ik ook genoeg van en deze kombinatie is voor bijen mischien een aanvulling bij hoge nood, en wat variatie in het openbaar groen
Æ.
-
Maarten,
Ik woon maar een paar minuten lopen van dat mooie bos af,
weet niet in welk deel je was, ik woon zelf in geulle
Frits
Ik woon maar een paar minuten lopen van dat mooie bos af,
weet niet in welk deel je was, ik woon zelf in geulle
Frits
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Zomerklokje in de heemtuin
De 2e rondwandeling van dit jaar in de heemtuin van de Gemeente Kampen is zaterdagmiddag 13 mei om 14.00 uur.
zie het eerste bricht van Æbe
Hans
De 2e rondwandeling van dit jaar in de heemtuin van de Gemeente Kampen is zaterdagmiddag 13 mei om 14.00 uur.
zie het eerste bricht van Æbe
Hans