De Pseudoschorpioen
-
- Imker sinds: 1997
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Carnica, mellifera, bastaard
- Contacteer:
Re: De Pseudoschorpioen
Ik denk dat ze in ieder geval vrij moeilijk te bekijken zijn in een bijenkast. Erg klein, cryptisch en lichtschuw.
Heeft iemand er wel een eens 1 terug gezien na het loslaten in de kast?
L
Heeft iemand er wel een eens 1 terug gezien na het loslaten in de kast?
L
wat is eigenlijk gebeurd met de schorpioen ????
a land flowing with milk and honey
a land flowing with milk and honey
Hallo,
De winter was ik ingegaan met 5 volken.1 volk behandelde ik zoals al enkele jaren met apistan.De andere volken met de schorpioenen.Uitwintering is goed gegaan ,alle 5 volken leven.
De mijtenval is bij alle kasten gelijk,alleen heeft de kast die ik met apistan behandel een grote mijtenval vlak na de behandeling.
Dit was de tweede winter die de schorpioenenvolken goed zijn doorgekomen.
De reden dat imkers hun ervaringen metschorpioenen niet op het forum zetten is misschien omdat zij zich blijkbaar moeten verdedigen wanneer ze deze bestrijdingsmethode gebruiken.Wanneer je echter zuren gebruikt,wordt je niet aangevallen,vindt iedereen normaal dat je daar geld voor betaalt en mag je je volken op alle manieren mishandelen zonder dat je er op aangesproken wordt.
Groeten Garrit.
De winter was ik ingegaan met 5 volken.1 volk behandelde ik zoals al enkele jaren met apistan.De andere volken met de schorpioenen.Uitwintering is goed gegaan ,alle 5 volken leven.
De mijtenval is bij alle kasten gelijk,alleen heeft de kast die ik met apistan behandel een grote mijtenval vlak na de behandeling.
Dit was de tweede winter die de schorpioenenvolken goed zijn doorgekomen.
De reden dat imkers hun ervaringen metschorpioenen niet op het forum zetten is misschien omdat zij zich blijkbaar moeten verdedigen wanneer ze deze bestrijdingsmethode gebruiken.Wanneer je echter zuren gebruikt,wordt je niet aangevallen,vindt iedereen normaal dat je daar geld voor betaalt en mag je je volken op alle manieren mishandelen zonder dat je er op aangesproken wordt.
Groeten Garrit.
Af geloopen jaar heb ik 3 kasten met schorpioenen behandelt
maar helaas heeft geen van deze volken het gehaald
Maar ik kan niet tot de conclusie komen dat de schorpioenen hun werk niet hebben gedaan
maar helaas heeft geen van deze volken het gehaald
Maar ik kan niet tot de conclusie komen dat de schorpioenen hun werk niet hebben gedaan
- Harmen vd Ende
- Contacteer:
Hallo,
Ik heb in de winter 3 volken behandeld met oxaalzuur waar deze zomer schorpioenen in zaten, en 1 kast 180 mijten wat minder was als mijn gemiddelde mijten val. maar er was ook een kast met veel mijten 800 dus hier kan ik niet veel over zeggen. 1 kast behandeld met schorpioenen heeft de winter niet gehaald, de rest wel.
Ik ga gewoon verder met testen
Groeten Harmen
Ik heb in de winter 3 volken behandeld met oxaalzuur waar deze zomer schorpioenen in zaten, en 1 kast 180 mijten wat minder was als mijn gemiddelde mijten val. maar er was ook een kast met veel mijten 800 dus hier kan ik niet veel over zeggen. 1 kast behandeld met schorpioenen heeft de winter niet gehaald, de rest wel.
Ik ga gewoon verder met testen
Groeten Harmen
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
In globale lijn mee eens. Echter ik zie niet in als er positieve resulaten waren geweest en dat zelfde geldt ook voor negatieve, waarom imkers die niet op het forum zouden willen/kunnen zetten.Wanneer je echter zuren gebruikt,wordt je niet aangevallen,vindt iedereen normaal dat je daar geld voor betaalt en mag je je volken op alle manieren mishandelen zonder dat je er op aangesproken wordt.
jp
- Gerard van Gastel
- Contacteer:
Garrit,Wanneer je echter zuren gebruikt,wordt je niet aangevallen,vindt iedereen normaal dat je daar geld voor betaalt en mag je je volken op alle manieren mishandelen zonder dat je er op aangesproken wordt.
Probeer ze de volgende keer eens te BEhandelen in plaats van te MIShandelen! De azijn in salade is ook zuur, evenals citroensnoepjes; een zuur hoeft niet altijd MIShandeling tot gevolg te hebben. Imkers die hun volken 'op alle manieren mishandelen' ben ik nog niet tegengekomen.
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
Hoe je het wendt of keert behandelen van bijenvolken wil je als imker eigenlijk niet. Het blijkft knarsentanden totdat de zenuw is bereikt. Het probleem is dat we helemaal niets weten van de gevolgen op de kort middellange termijn voor onze bijen. We weten het niets eens op de korte termijn. Worden de chitine pantsers van overjarige koninginnen aangetast??? Tja vele verhalen doen te ronden hierover. Wat van de accumulatie van organische zure in was? Resistentie van de varroa?
Hoe je het ook wend of keert in onze BEhandeling zit ook zeker een aandeel MIShandeling. Hopelijk hoeven we geen bijentribunaal. Financieel zou dat de bijensector de das om doen.
jp
Hoe je het ook wend of keert in onze BEhandeling zit ook zeker een aandeel MIShandeling. Hopelijk hoeven we geen bijentribunaal. Financieel zou dat de bijensector de das om doen.
jp
- flayed
- Imker sinds: 2005
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): mellifera mellifera De Enige Echte Bij
- Contacteer:
[quote]Geplaatst door garrit
Dag Gerrit,
Je schrijf,(De reden dat imkers hun ervaringen metschorpioenen niet op het forum zetten is misschien omdat zij zich blijkbaar moeten verdedigen wanneer ze deze bestrijdingsmethode gebruiken.Wanneer je echter zuren gebruikt,wordt je niet aangevallen,vindt iedereen normaal dat je daar geld voor betaalt en mag je je volken op alle manieren mishandelen zonder dat je er op aangesproken wordt.
Groeten Garrit.)
Toch wil ik je deze link niet onthouden op dit forom http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5883
Ik krijg hier ook niet echt een weerwoord op ondanks dat er zoveel volken dood zijn.
Groeten John
Dag Gerrit,
Je schrijf,(De reden dat imkers hun ervaringen metschorpioenen niet op het forum zetten is misschien omdat zij zich blijkbaar moeten verdedigen wanneer ze deze bestrijdingsmethode gebruiken.Wanneer je echter zuren gebruikt,wordt je niet aangevallen,vindt iedereen normaal dat je daar geld voor betaalt en mag je je volken op alle manieren mishandelen zonder dat je er op aangesproken wordt.
Groeten Garrit.)
Toch wil ik je deze link niet onthouden op dit forom http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5883
Ik krijg hier ook niet echt een weerwoord op ondanks dat er zoveel volken dood zijn.
Groeten John