vw_bulli schreef: Ik zou de volken op 1 bak zetten voor de warmte huishouding. Ik ............
wel een leuk plan. Maar deze kast heeft 2 bakken en zit behoorlijk vol bijen. Het gaat me echt niet lukken ze terug te brengen tot 1 bak. laat staan tot 6 ramen.
Vandaag heb ik vier volken overgezet naar de kasten van een andere imker die sterfte had gehad. Hij wilde op tijd zijn want de kers was zijn eerste dracht. Het was regenachtig en af en toe moest de paraplu op maar het voordeel dan is dat je niet hoeft te wachten totdat de vliegbijen thuis zijn. Alles zodra het kan afdekken met vochtige handdoeken dan is het echt goed mogelijk bij 10 graden Celcius. Twee volken ruim op 18 ramen bijen en de andere twee van een ander merk op 13 en 14 ramen bijen ook nog goed te noemen.
Dirk Blanken schreef: Vandaag heb ik vier volken overgezet naar de kasten van een andere imker die sterfte had gehad. Hij wilde op tijd zijn want de kers was zijn eerste dracht. Het was regenachtig en af en toe moest de paraplu op maar het voordeel dan is dat je niet hoeft te wachten totdat de vliegbijen thuis zijn. Alles zodra het kan afdekken met vochtige handdoeken dan is het echt goed mogelijk bij 10 graden Celcius. Twee volken ruim op 18 ramen bijen en de andere twee van een ander merk op 13 en 14 ramen bijen ook nog goed te noemen.
Wat verdwijnziekte???
Dirk
dertiende
Hallo Dirk,
Als ik je goed begrijp ben je ze nu zo kwijt. Goed bezig met netwerken.