Ze vlogen alleen af en aan en ze wilden niet poseren voor de camera, vandaar wellicht de a-typische houding.
Glaudia, (onze pen-vriendin in Uruguay) introduceerde ons een paar dagen later bij een oude vrouw (81) die alleen op een Estancia woont. Deze boerderij lag bovenop een heuvel aan de andere kant van de rivier Yi, op nog geen kilometer vanwaar ik het '˜slangekruid-bijtje' op de foto nam. Een landweg vol kuilen en hobbels leidt naar de boerderij. De landerijen zijn verpacht en het land in de directe omgeving is 40 jaar geleden aangeplant met verschillende bomen, het was net een aangelegd park waar de weg doorheen liep. En tussen de bomen'¦. Bijenkasten.

De kasten hebben m.i. hetzelfde formaat als onze spaarkast. Er stonden ook enige zesramers. Deze hadden allemaal veel bijen aan de buitenkant. Met de imkers van deze kasten heb ik geen contact gehad. Irma, mijn vrouw, vond deze bijen '˜niet lief'. Ze zetten het op een lopen. De estancia was 7 jaar geleden afgebrand. Nu gedeeltelijk weer gerestaureerd... geen electra, geen stromend water... maar een uitzicht en een rust!