nest in de open lucht

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Oude Essink
Erelid
Contacteer:

Re: nest in de open lucht

Bericht door Oude Essink »

Hallo Bertus,
Na de discussie op pg.1 van dit item, heb ik toch besloten het volk te laten zitten op de plaats die het zelf heeft uitgekozen; 1. ik vond verplaatsen naar een kast niet zinvol meer; 2. ik zag er geen kans toe; 3. ik wil wel eens aanschouwen hoe een volk zich in de zich ontwikkelende winter gedraagt. De plaats waar zij zich genesteld hebben, heeft een natuurlijke bescherming tegen stormen en regenvlagen uit Noord - Zuid - en West (instinctmatig gekozen?);
Op het volk bracht ik een regenkap aan, die achter langs de straten doorloopt; als straks het blad is weggevallen en de koude oostenwind gaat waaien, dek ik ook de voorzijde af. De voersituatie kan ik niet overzien; ik neem aan, dat die onvoldoende is.

Dag Dirk,
Er is werkelijk geen enkele darrencel te zien; integendeel, de zelf gebouwde cellen zijn kleiner, dan die welke op werksterkunstraat worden opgezet. Je andere opmerking beantwoordde ik hierboven. ( de volgende keer zal ik het regenkapje mee fotograferen.
wordt vervolgd,
hennie oes

Afbeelding
Dirk Blanken
Contacteer:

Re: nest in de open lucht

Bericht door Dirk Blanken »

Oude Essink schreef:
Hallo Bertus,
Na de discussie op pg.1 van dit item, heb ik toch besloten het volk te laten zitten op de plaats die het zelf heeft uitgekozen; 1. ik vond verplaatsen naar een kast niet zinvol meer; 2. ik zag er geen kans toe; 3. ik wil wel eens aanschouwen hoe een volk zich in de zich ontwikkelende winter gedraagt. De plaats waar zij zich genesteld hebben, heeft een natuurlijke bescherming tegen stormen en regenvlagen uit Noord - Zuid - en West (instinctmatig gekozen?);
Op het volk bracht ik een regenkap aan, die achter langs de straten doorloopt; als straks het blad is weggevallen en de koude oostenwind gaat waaien, dek ik ook de voorzijde af. De voersituatie kan ik niet overzien; ik neem aan, dat die onvoldoende is.

Dag Dirk,
Er is werkelijk geen enkele darrencel te zien; integendeel, de zelf gebouwde cellen zijn kleiner, dan die welke op werksterkunstraat worden opgezet. Je andere opmerking beantwoordde ik hierboven. ( de volgende keer zal ik het regenkapje mee fotograferen.
wordt vervolgd,
hennie oes

Afbeelding
OK hennie, uitkijkend naar de tijd als de aconietjes weer bloeien.
Maar eerst maar eens alles weer klaar maken voor het voorjaar en de nieuwe plannen verwezelijken zoals 15 segebergers klaarmaken en 12 x miniplus van houten bodem voorzien etc etc.
Jammer dat je het volkje niet goed kon voeren.
Waarschijnlijk zal het nu het voorjaar niet halen maar als het voldoende voer had verzameld dan was het in het voorjaar een mooi studieobject geweest.
Ik had dan in mei alle zijbescherming weg genomen om het hele proces te kunnen volgen.
Dirk

dertiende
Plaats reactie