Maandblad Kon. Vlaamse Imkersbond

Tijdschriften, activiteiten, nieuw beleid, fusies, pr enz.
Hugo
Contacteer:

Re: Maandblad Kon. Vlaamse Imkersbond

Bericht door Hugo »

marc schreef:...
Iets lager heeft hij het over de onrechtstreekse steun voor het beschikbaar stellen van het personeel dat het Honingproject begeleidt en uitvoert, daar heeft hij het over 48 miljoen euro.
...

Zsjust ! De man zal door al dat gegoochel met cijfers, en franken en euro's waarschijnlijk zelf de tel zijn kwijtgeraakt.
Maar als het dan inderdaad toch zo'n "indrukwekkende cijfers" betreft, ga ik in de toekomst ook een postje ambiëren in de raad van beheer van de Overkoepelende Vlaamse Bieboerenbond.
(toevoeging 5 okt : ok dit is puur populisme, een pure Vlaams Belang-slogan ... mijn excuses ... voor ik ook uit bed wordt gebeld ... wat eigenlijk ook weer zo'n geniepige opmerking is waarvoor dus ook mijn excuses ...)

By the way, De Decker heeft niet meer gebeld [:)]

Die heeft het deze week te druk ! Wacht maar tot na de verkiezingen van zondag.

mvg,

Hugo

Nobodies prefetc
Hugo
Contacteer:

Bericht door Hugo »

't Is te hopen dat het waar is ...

mvg,

Hugo

+++++++

AVIB Nieuwsbrief oktober 2006

Mededeling van de voorzitter

Waar blijft ons Maandblad?

De vraag die elke imker zich terecht stelt.
Door het totaal onverwachte ontslag van de hoofdredacteur kwam de uitgave van ons vertrouwde en geprezen maandblad enkele maanden in het gedrang.

Op de raad van bestuur van de KonVIB in mei stelde een enthousiaste Frans Jacobs voor om opnieuw de uitgave het maandblad ter harte te nemen.

Spijts zijn goede voornemens en het gestelde vertrouwen van de raad van bestuur van de Konvib bleven we wachten op een volgend nummer.

In de raad van bestuur van 2 oktober werd de zaak rustig, maar grondig doorgesproken. Samen hebben de vijf provincies naar een oplossing gezocht en gevonden.

Een nieuwe hoofdredacteur, een gewezen drukker en imker uit Waregem, zal de zorg van ons tijdschrift graag op zich nemen, bijgestaan door Ghislain De Roeck. Op deze manier kan snel een maanblad worden samengesteld.

De ontbrekende maandbladen zullen uitgegeven worden in extra edities vóór het jaareinde.

Voorzitter AVIB

(AVIB = Provinciale Imkersvereniging van Antwerpen, of beter gezegd, één v/d Provinciale Imkersvereniging van Antwerpen ....)

Nobodies prefetc
Hans van der Post.
Moderator
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Contacteer:

Bericht door Hans van der Post. »

Hugo zou je voor ons noorderlingen kunnen schetsen hoe de imkers bij jullie in het zuiden zijn verenigd.
Piet jager heeft in een ander topic aan gegeven hoe het bij ons in elkaar zit http://www.bijenhouden.nl/forum/viewtopic.php?t=6646
Wij hebben tot einde dit jaar een blad: Bijen Daarna helaas alleen voor de NCB LLTB VBBN, dit jaar gefuseerd in de NBV, een nieuw blad: Bijenhouden

De ABTB en de ANI hebben niet met de vereniging meegedaan ze hebben "de krant niet doorgeknaagd". - was te dik![|)] Men heeft geen enkel vel gebruikt[:)].

De nieuwe grote vereniging heeft regio's (ik meen 16 over het land verdeeld) b.v. Zuid-Holland-noord en Zuid-Holland-zuid die regio's bestaan weer uit afdelingen met een eigen bestuur. Neem aan dat België ook een Franstalige tak van een imker vereniging heeft is dat een spiegelbeeld van de Nederlandstalige vereniging?
Hans
de vos roger
Contacteer:

Bericht door de vos roger »

marc schreef:
Elk imker kan een pot honing insturen van één goed verzorgde kast en een label van kwaliteitsimker ontvangen

Honinganalyse Marc is dit jaar hier ook in het water gevallen me dunkt.
Dus er zal geld in overschot zijn voor andere zaken dan.[;)]

roger
kreydt
Contacteer:

Bericht door kreydt »

Roger, we zullen maar afwachten???
De Vlaamse regering geeft toch heel wat subsidies uit voor de bijen.
Jaarlijks zijn de volgende uitgave ingeschreven. Hierbij nog de rechtstreekse uitgave voor het inrichten van lessenreeksen (110 000 euro)

Voorlichting-technische bijstand (opleidingscursussen, educatief materiaal...)
176.030

Bestrijding van de varroamijt (onderzoek varroaresistente bijen, testproducten, foliow-up proefbijen-
kasten...)
64.540

Rationalisatie van de transhumance (kaart honingproducerende gebieden, informatie over de risico's verbonden aan fytosanitaire producten)
11.604

Analyse van de honing (analysekosten, ontwikkeling kwaliteitslabel)
137.880

Herbevolken van de bijenkorven (teelt van geselecteerde koninginnen)
37.280

Onderzoek (residuen, snelle analyses) en studie
(aroma en organoleptische kwaliteit)
37.251

Totaal
464.585 euro

Van de meeste items weet ik niet wat ze moeten voorstellen, laat staan dat ik er van kan genieten.

kg
heynske
Contacteer:

Bericht door heynske »

Hey collega imkers,
ik heb zojuist een mail ontvangen met de boodschap dat ons imkersblad terug onderweg is,hier die mail (tis wel een bijlage):

Langdorp, 15 oktober 2006

Beste imker,

We willen je graag even op de hoogte brengen van wat je in de nabije toekomst alvast mag verwachten aangaande het maandblad:
- Op verzoek van de Raad van Bestuur van de KonVIB (02/10) heeft dhr. Ghislain De Roeck, de vroegere hoofdredacteur, een maandblad gemaakt zodat de leden niet langer verstoken zouden blijven van belangrijk nieuws. Hartelijk dank aan Ghislain!
- Op 27/10 zal dit maandblad bij de post zijn voor verzending.
- In dat nummer mag u alvast volgende onderwerpen verwachten:
ziektebestrijding, registratie van de imkers bij het FAVV, stand van zaken aangaande de gids voor goede bijenteeltpraktijken, een eerste verslag over het 17de Vlaams Imkerscongres.
- Een volgend nummer is ook reeds in de maak en daarin zal dieper ingegaan worden op het congres.
- U kunt aangaande bovengenoemde onderwerpen meer informatie vinden op onder andere ...

- http://www.konvib.be http://www.bijenhouden.be http://www.libvzw.be

- Men zegge het voort!

Met beste groeten,
Julia, Paul

Met vriendelijk en heel blije:D:D:D:D groeten
Kevin
Plaats reactie