Maandblad Kon. Vlaamse Imkersbond
Maandblad Kon. Vlaamse Imkersbond
Ik heb het maandblad al enkele maanden niet meer mogen ontvangen.
Weet iemand wat er aan de hand is ?
Thomas
Weet iemand wat er aan de hand is ?
Thomas
-
- Contacteer:
Re: Maandblad Kon. Vlaamse Imkersbond
Goede vraag Thomas.
Die stellen wij ons ook al enkele maanden. Tot op heden geen antwoord op gekregen. De achterstand is momenteel 4 nummers.
Volgens de laatste post die we ontvingen is het buiten hun wil om. Wat dat dan ook moge zijn.
In België is er al een mail rondgegaan naar het bestuur toe. Echter nog weinig reactie op gekomen. Enkel de heer Trappeniers heeft gereageerd. De rest (ook de eindredacteur) blijft stom.[:(!]
Nog 3 weken wachten Thomas en de achterstand is waarschijnlijk 5 nummers. [V]
mvg
Theo
Honing kan men importeren. Bestuiving niet
Die stellen wij ons ook al enkele maanden. Tot op heden geen antwoord op gekregen. De achterstand is momenteel 4 nummers.
Volgens de laatste post die we ontvingen is het buiten hun wil om. Wat dat dan ook moge zijn.
In België is er al een mail rondgegaan naar het bestuur toe. Echter nog weinig reactie op gekomen. Enkel de heer Trappeniers heeft gereageerd. De rest (ook de eindredacteur) blijft stom.[:(!]
Nog 3 weken wachten Thomas en de achterstand is waarschijnlijk 5 nummers. [V]
mvg
Theo
Honing kan men importeren. Bestuiving niet
-
- Contacteer:
Ja Thomas ,die vraag stellen wij ons ook al een tijdje.
Normaal is het begin okt. Provinciale vergadering ,maar de malaise binnen het hoofdbestuur is groot en momenteel roert blijkbaar niemand.
Ik hoop dat alles dit jaar nog opgelost geraakt,maar zo ziet het er momenteel niet naar uit .[:(]
roger
Normaal is het begin okt. Provinciale vergadering ,maar de malaise binnen het hoofdbestuur is groot en momenteel roert blijkbaar niemand.
Ik hoop dat alles dit jaar nog opgelost geraakt,maar zo ziet het er momenteel niet naar uit .[:(]
roger
-
- Contacteer:
Jammer dat die malaise er is. Maar wat een gemiste kans van de fusieonderhandelaars in Nederland, hadden we mooi een week geleden (bijna) alle Nederlandstalige imkers kunnen verenigen in plaats van alleen de Nederlandse. Dàt zou echt fantastisch zijn geweest.de malaise binnen het hoofdbestuur is groot
Hey,
Ik heb daarstraks het probleem gevonden hoe eht komt dat we al 4(bijna 5)maandbladen achterstaan lees maar eens op http://www.devlijtigebie.be/2006-5.pdf en dan pagina 3 lees dat maar eens en de bladzijde eronder ook(tegen het eind van die pagina op aan)daar staat namelijk in ddat de hoofdredacteur is opgestapt en dat er daardoor terug problemen zijn.hopelijk weten jullie nu wat meer
vriendelijke groeten
Kevin
Ik heb daarstraks het probleem gevonden hoe eht komt dat we al 4(bijna 5)maandbladen achterstaan lees maar eens op http://www.devlijtigebie.be/2006-5.pdf en dan pagina 3 lees dat maar eens en de bladzijde eronder ook(tegen het eind van die pagina op aan)daar staat namelijk in ddat de hoofdredacteur is opgestapt en dat er daardoor terug problemen zijn.hopelijk weten jullie nu wat meer
vriendelijke groeten
Kevin
heynske schreef:
daar staat namelijk in ddat de hoofdredacteur is opgestapt
Als Ghislain de Roeck inderdaad is opgestapt is dat in mijn ogen een enorm verlies. Er kwam veel uit zijn handen en regelmatig betrapte ik hem op meesterlijke uitspraken met dubbelzinnige betekenis.
Misschien is een goed voorbeeld hiervan wel de coverfoto op het laatst verschenen blad (juni) : een werkbij die treurt bij het levenloze lichaam van haar koningin.
De titel onder deze foto : "afscheid nemen is moeilijk" ...
-
- Contacteer:
Als Ghislain de Roeck inderdaad is opgestapt is dat in mijn ogen een enorm verlies.
Thomas
[code][/code]
Thomas
[code][/code]
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
In ieder geval erg slecht!!
In Nederland (VBBN) is het in de geschiedenis ook vaak genoeg tegengekomen dat het niet zo boterde tussen de redactie en het bestuur. Met name schijnt hoofredacteur Joustra destijds veels te veel macht hebben gehad. En dat vond het bestuur dus niet zo leuk.
jp
In Nederland (VBBN) is het in de geschiedenis ook vaak genoeg tegengekomen dat het niet zo boterde tussen de redactie en het bestuur. Met name schijnt hoofredacteur Joustra destijds veels te veel macht hebben gehad. En dat vond het bestuur dus niet zo leuk.
jp
-
- Contacteer:
Het is jammer dat hun leden ,de gewone imker er het slachtoffer van geworden is nu van het reeds jarenlange gekibbel in het hoofdbestuur.
We hebben niet alleen al verschillende maanden ons ledenblad niet gekregen ,er werd ook niets gedaan vanuit de ziektedienst ter bestrijding van de varroa.Ik vraag mij af wat er gebeurt met de Europese subsidies ten voordele van de imkers hier,daar hebben wij ook het raden naar.
roger
We hebben niet alleen al verschillende maanden ons ledenblad niet gekregen ,er werd ook niets gedaan vanuit de ziektedienst ter bestrijding van de varroa.Ik vraag mij af wat er gebeurt met de Europese subsidies ten voordele van de imkers hier,daar hebben wij ook het raden naar.
roger
Een deel van de Europese subsidies is bestemd voor de uitbouw van educatieve bijenstanden. Op een telefoontje naar de bond van een privé-initiatief dat een educatieve stand wou opzetten werd geantwoord dat dat geld al besteed was aan de bestaande educatieve standen (waar meestal de bestuursleden iets mee te maken hebben), de gewone imker ziet daar dus niets van en nieuwe initiatieven vallen uit de boot. Op een zondag in de maand juni heb ik de bijenstand van Herckenrode bij Hasselt bezocht, er stond daar toen juist geteld 1 bijenkast !!! terwijl de nabijgelegen lindenlaan in volle bloei stond...educatief ? Er waren toen gelijktijdig nog enkele geïnteresseerden naar de bekende bijenstand aan het zoeken.
Rond die tijd werd ook via het tijdschrift van de VIB een praktische KI uiteenzetting op de bijenstand in Tessenderlo aangekondigd, een groepje imkers stond daar te apegapen, de uiteenzetting was onaangekondigd afgeblazen...gebrek aan moeren ! luidde de uitleg van één van de sprekers die opgebeld werd (ik ga geen namen noemen...),
hebben wij imkers die overkoepelende organen echt nodig ? een goed werkende plaatselijke vereniging en een bron zoals het internet en dit imkerforum lijkt me veeeeel nuttiger.
Ter info : ik werd deze morgen 04.10 gecontacteerd door iemand zonder naam (met West-Vlaams accent) met de eis dit bericht hier weg te halen. Komen er nog reacties dan zet ik ze hier meteen bij [:)]
Rond die tijd werd ook via het tijdschrift van de VIB een praktische KI uiteenzetting op de bijenstand in Tessenderlo aangekondigd, een groepje imkers stond daar te apegapen, de uiteenzetting was onaangekondigd afgeblazen...gebrek aan moeren ! luidde de uitleg van één van de sprekers die opgebeld werd (ik ga geen namen noemen...),
hebben wij imkers die overkoepelende organen echt nodig ? een goed werkende plaatselijke vereniging en een bron zoals het internet en dit imkerforum lijkt me veeeeel nuttiger.
Ter info : ik werd deze morgen 04.10 gecontacteerd door iemand zonder naam (met West-Vlaams accent) met de eis dit bericht hier weg te halen. Komen er nog reacties dan zet ik ze hier meteen bij [:)]