Nieuwe imkers op komst

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

macwlem
Contacteer:

Re: Nieuwe imkers op komst

Bericht door macwlem »

Daarvoor is het ook mijn advies Ad :D Wat ieder er uiteindelijk mee doet is zijn of haar keuze, ik denk nu eenmaal dat het beter zo is. Ergens zomaar mee beginnen is makkelijk zat, het goed doen en volhouden in de tijd is iets heel anders. Waarbij ik tevens opmerk dat er ook nog verschil zit tussen iemand die al bekend is met bijen bijvoorbeeld een oom of zo die imker is, of iemand die geen flauw benul heeft. Maar goed nogmaals het is een advies.

Groet,
Willem

http://www.imkerplatform.nl - werken aan een modern imker imago.
NiCoAT
Contacteer:

Bericht door NiCoAT »

macwlem schreef:
Een ander "iets" waar je toch ook op moet letten is of je wel of niet allergisch bent. Straks begin je al aan een eigen volk en blijkt dat je na 1 steek op een Michelin mannetje lijkt...en dan? Nee, ervaar ook die eerste steek maar eens ergens anders zonder eigen bijen. Laat je goed voorlichten ervaar de praktijk en begin dan pas eens voorzichtig met eigen bijen is mijn advies.

Groet,
Willem

Bedankt Willem,
maar ik heb, tenzij er in een maand of acht iets in mijn lijf is veranderd,geen allergie voor bijengif.
Maar die andere adviezen zal ik zeker niet in de wind slaan, nogmaals bedankt
NiCo
Oude Essink
Erelid
Contacteer:

Bericht door Oude Essink »

Jullie halen even 2 soorten allergie door elkaar; het krijgen van een stevige verdikking waarna jeuk op de plaats van de steek is geen eigenlijke allergie; het is een normale reactie op het zuur, dat in het steekgif zit. op den duur wordt die reactie minder en ervaren imkers hebben er nauwelijks last meer van. Geen reden om niet met imkeren te beginnen (je wordt voor hetongemak beloond)
Allergie treedt op bij de tweede of volgende steek; deze reactie treedt overal in het lichaam op : hoge koorts; flauwvallen; hartritmestoornis; ademnood; overal rode uitslag kan tot de reacties behoren; hier komt ogenblikkelijk een arts aan te pas; deze allergie is te overwinnen via een steektherapie door een deskundig arts te begeleiden.( als je deze allergie hebt moet je je ernstig afvragen of je wel met imkeren zult beginnen; kan levensbedreigend zijn.

Afbeelding
A.A. Staals
Imker sinds: 1957
Bijenras(sen): carnica
Contacteer:

Bericht door A.A. Staals »

Oude Essink schreef:
Jullie halen even 2 soorten allergie door elkaar

Hennie
Wie is jullie? Ik ben van mening dat ik het probleem heel goed heb omschreven.

ad staals
Oude Essink
Erelid
Contacteer:

Bericht door Oude Essink »

in de praktijk reageert een ieder (imker of geen imker)op een steek met een prik-pijnervaring en vervolgens het opzetten van de gestoken plek; op den duur neemt dat af; is meer vervelend dan ernstig en absoluut geen allergie.
Willem
Een ander "iets" waar je toch ook op moet letten is of je wel of niet allergisch bent.....ervaar ook die eerste steek maar eens ergens anders
allergie 1 of 2?

NiCo
Bedankt Willem, maar ik heb, ....geen allergie voor bijengif.
allergie 2

Ad
Dat andere iets, allergie, daar kom je soms pas na jaren achter.allergie 2 Het kan zijn dat je jaren lang geen bult krijgt van steken en dan plotseling ernstig reageert.
de "bult" betreft allergie 1; de rest lijkt allergie 2 te zijn.

Conclusie: mijn tekst had beter kunnen luiden: jullie opmerkingen over allergie kan tot misverstanden leiden.... [:)]
macwlem
Contacteer:

Bericht door macwlem »

Hennie heeft gelijk pratende over "1 en 2"

Voor 2 is er een optie: Laat je even testen middels een bloedonderzoek in het ziekenhuis. Kan gewoon via je huisarts in gang gezet worden.

Groet,
Willem

A.A. Staals
Imker sinds: 1957
Bijenras(sen): carnica
Contacteer:

Bericht door A.A. Staals »

Een bult is geen allergie.
Laten testen heeft weinig zin, ik heb omdat mijn vrouw allergisch was mijn zoon, die al een behoorlijk aantal keren gestoken was, laten testen. Uitslag (kosten in die tijd enkele honderden guldens): we weten het niet.
ad staals
Plaats reactie