Aandacht voor de bijensterfte in ons land. Deze is de afgelopen jaren met twintig procent gestegen. Imker Karel ten Hoedt is dagelijks in de weer om het leven voor de bijen zo aangenaam mogelijk te maken.
Zie uitzending gemist van 29 oktober 2009. Hopelijk lukt het met deze link. Eerst even door de reclame en de eerste items heen en dan zien we na 5.40 minuten de bijenkasten van Karel ten Hoedt op een zeer wonderlijke plek! En,.....hij heeft goed nieuws! In Baarn is geen bijensterfte. [:)]
http://player.omroep.nl/?aflID=10252641
man bijt hond
- dickvanleeuwen
- Contacteer:
- Bart de Coo
- Moderator
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Re: man bijt hond
Erg grappig. Hoe heeft die man hier ooit toestemming voor gekregen?
Bart
Bart
- martin b
- Imker sinds: 1976
- Aantal volken: 20
- Bijenras(sen): buckfast-bastaars
- Contacteer:
Hoe heeft die man hier ooit toestemming voor gekregen?
Bart wat dacht je, hij heeft het gewoon gevraagd. Nee heb je, ja kun je krijgen. Als je een mooi plekje ziet voor de bijen, is het de kunst om de eigenaar op een vriendelijke manier over te halen, om daar je bijen neer te mogen zetten.
Zo heb ik voor 5 weken geleden nog toestemming gekregen om volgend jaar mijn bijen bij 2 h. klaver neer te zetten. Dat dit jaar ingezaaid is. Het was geluk dat ik het tegen kwam, ergens achteraf, maar het was geen geluk dat ik de bijen daar neer mag zeten, maar door op een leuke en intersante manier over bijen te praten is het me gelukt om ze over te halen.
Wat ook een sterke troef is, slingeren bij de mensen waar de bijen staan. Dat vinden de meeste ook heel leuk om te zien, en geef ze dan ook een deel van de honing, en je zit gebeiteld [;)].
martin
Bart wat dacht je, hij heeft het gewoon gevraagd. Nee heb je, ja kun je krijgen. Als je een mooi plekje ziet voor de bijen, is het de kunst om de eigenaar op een vriendelijke manier over te halen, om daar je bijen neer te mogen zetten.
Zo heb ik voor 5 weken geleden nog toestemming gekregen om volgend jaar mijn bijen bij 2 h. klaver neer te zetten. Dat dit jaar ingezaaid is. Het was geluk dat ik het tegen kwam, ergens achteraf, maar het was geen geluk dat ik de bijen daar neer mag zeten, maar door op een leuke en intersante manier over bijen te praten is het me gelukt om ze over te halen.
Wat ook een sterke troef is, slingeren bij de mensen waar de bijen staan. Dat vinden de meeste ook heel leuk om te zien, en geef ze dan ook een deel van de honing, en je zit gebeiteld [;)].
martin
Enige weken geleden.... http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/218469
- dickvanleeuwen
- Contacteer:
Zie hier de kracht van het forum!