vleugels poetsen

Verwant aan honingbijen zijn talloze insecten. Veel imkers hebben er een speciaal oog voor ontwikkeld. Ook niet verwante insecten hebben vaak hun interesse.
Plaats reactie
Oude Essink
Erelid
Contacteer:

vleugels poetsen

Bericht door Oude Essink »

Een aantal jaren geleden maakte ik een foto van een bij op de paardekastanje, die bezig was pollen van haar vleugel te poetsen; toen ik de foto wilde plaatsen bij mijn artikel over de kastanje, kon ik hem niet vinden: per abuis gewist en niet terug te halen.
Tot mijn overgrote vreugde kwam ik opnieuw een vleugel-poetsende bij tegen op het barbarakruid; het pollen van barbarakruid komt de kop van de bij terecht en niet op de vleugel. Dit keer had zij ongetwijfeld een andere reden haar vleugel te poetsen.
Toch interessant te zien hoe dat gaat; zij gebruikt haar middenpoot:
.
Afbeelding

Afbeelding
AndreasH
Contacteer:

Re: vleugels poetsen

Bericht door AndreasH »

Was ik toch eens zo lenig :D
Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel).
Arnold
Contacteer:

Re: vleugels poetsen

Bericht door Arnold »

Ja zo lenig zijn wij mensen niet xD. wel mooie foto.=D
[td][b][img]http://www.querico.nl/afbeeldingen/nieuws_bij.gif[/img][/b][/td][td][b]Aantal Volken[/b][/td][td][b]Aantal Potjes[/b][/td][td][b]Aantal Jaren Imker[/b][/td][td][b]Jaartal[/b][/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td][b]2009[/b][/td][td]1[/td][td]13[/td][td]1 Jaar[/td][td][b]2010[/b][/td][td]2[/td][td]15[/td][td]2 Jaren[/td][td][b]2011[/b][/td][td]3[/td][td]22[/td][td]3 Jaren[/td][td][b]2012[/b][/td][td]2[/td][td]6 ramen raathoning[/td][td]4 Jaren[/td][td][b]2013[/b][/td][td]2[/td][td]-[/td][td]5 Jaren[/td]
Honingoogst
Plaats reactie